יו"ר בית הנבחרים האמריקני ביטל אירוע לציון יום הנכבה בקפיטול

חבר הקונגרס הרפוליקני קווין מקארת'י הודיע כי החליט לבטל את הכנס שאמור היה להיערך במרכז המבקרים של הקפיטול, ביוזמת חברת הקונגרס ראשידה טאליב וארגונים אנטי-ישראליים. במקום זאת הוא קבע דיון דו-מפלגתי לכבוד 75 שנים ליחסי ארה"ב-ישראל

יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י
יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י | צילום: רויטרס

יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י הודיע הלילה (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי החליט לבטל אירוע לציון יום הנכבה שתוכנן להיערך במרכז המבקרים של הקפיטול, ושבמקום ייערך דיון דו-מפלגתי לכבוד יום השנה ה-75 ליחסי ארצות הברית וישראל.

האירוע לציון יום הנכבה אמור היה להיערך בנושא "הקטסטרופה של הקמת מדינת ישראל", ביוזמת חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, ובהובלת קבוצות אנטי-ישראליות. יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית כאמור הודיע על ביטולו.

חברת הכנסת מטעם הליכוד דן אילוז הודה ליו"ר בית הנבחרים בתגובה לציוץ: "תודה לך על תמיכתך ועמידתך האיתנה לצידה של מדינת ישראל. ברגעים כאלו בדיוק אנחנו רואים מי הם בעלי בריתנו החזקים ביותר. מר מקארת'י, אתה ידיד אמת של ישראל".

קווין מקארת' נואם בכנסת
קווין מקארת' נואם בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי מקארת'י ביקר בישראל לפני כעשרה ימים, ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה קיבל את פניו: "ברוך הבא לישראל, תודה שנענית להזמנתי ובחרת בכנסת להיות הפרלמנט הראשון בעולם שתבקר בו". מקארת'י אמר: "כבוד הוא לנו להצטרף אליך בירושלים".

מקארת'י הגיע בראש משלחת של 16 חברי קונגרס נוספים, מהמפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית, וביקר בכנסת. "בשם כל המשלחת שלנו, כבוד הוא לנו להצטרף אליך בירושלים לחגוג את עצמאות ישראל ולשוב ולאשר את הקשר המיוחד בין האומות שלנו. ביקרתי בישראל יותר פעמים מבכל מדינה אחרת, והיום אני מגיע, לראשונה, כיו"ר בית הנבחרים", אמר אז.