שני מכסים לקלפי ומפקחים נוספים: מאבק ועדת הבחירות בזיופים

מנכ"לית הוועדה העבירה תדרוך בכנסת לקראת הבחירות לכנסת ה-23 שייערכו ביום שני. בין היתר, ייעשה שימוש במערכת שמאתרת חריגות בהצבעה - ויינקטו צעדים שיגרמו לעיכוב בפרסום התוצאות

זמן צפייה: 02:40

בחירות 2020: מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס התייחסה למאבק הוועדה בזיופים בבחירות שיערכו בשבוע הבא, נושא שעורר סערה במערכות הבחירות הקודמות. בתדרוך שהעבירה היום (רביעי) בכנסת ציינה כי חלק מהאמצעים שננקטים כוללים שינויים בקלפי עצמה כמו מכסה נוסף ותיבה למעטפות שיהיה ניתן לנעול עם אזיקון מיוחד, לצד הגדלת הפיקוח.

סיירת המפקחים הוגדלה ל-5,000, על פי החלטת השופט הנדל. המשמעות היא שבשעות הערב הם יוצבו בקלפיות ויצלמו את מהלך הספירה. בצילום במהלך היום, אם ייתקלו במצב שבו הם סבורים שיש מצב סביר לעבירה על טוהר הבחירות, הם רשאים לצלם ללא קבלת אישור מראש, להבדיל מהפעם הקודמת. "המגמה היא לחזק את הנוכחות של ועדת הבחירות בקלפי", ציינה עדס.

עוד בחדשות 13:

סקר חדשות 13: לראשונה – הליכוד מובילה; שוויון בין הגושים

הערכה: נתניהו יציע לגנץ מתווה רוטציה פחות נדיב מהסיבוב הקודם

שבוע לבחירות: האם הרשימה המשותפת תצליח לשמור על כוחה?

אורלי עדס,מנכ''לית ועדת הבחירות
אורלי עדס,מנכ''לית ועדת הבחירות | צילום: חדשות 13

כמו כן, עדס ציינה כי תהליכי הבקרה על תוצאות הבחירות הורחבו, וכי פותחה מערכת שבודקת סטטיסטיקות שונות כדי לאתר חריגות. בשל כך, פרסום התוצאות באתר הוועדה יתעכב בכמה שעות כדי להבטיח שהתוצאות הן אמינות.

עדס התייחסה גם לנגיף הקורונה ולהליך ההצבעה של האנשים שנדרשים להישאר בבידוד. "המטרה היא לאפשר למבודדים לממש את זכותם", ציינה. "יחד עם זאת, אנחנו עושים ונעשה הכל כדי להבטיח שציבור הבוחרים לא יחשוש מפני הצבעתם". הקלפיות של הנדרשים להישאר בבידוד יהיו מרוחקות ממתחמי הצבעה אחרים, וינקטו אמצעי בטיחות רבים על מנת לאפשר את הצבעתם. "יחד עם האמצעים, נדרשת גם אחריות אישית של הבוחרים. חלה חובה אישית ומוסרית לפעול לפי הכללים וההנחיות של משרד הבריאות לגבי דרכי ההגעה לקלפיות", ציינה.