"ביקשה להוסיף אור": נרצחת הפיגוע במעיין בדולב הובאה למנוחות

המוני בני אדם הגיעו לבית העלמין בלוד כדי ללוות את רינה שנרב בת ה-17 בדרכה האחרונה. אחותה נפרדה ממנה: "זכינו לקבל מהטוב והרגישות שבך". דודה, אלי ויסברג: "עלינו להיות ראויים לקורבן"

זמן צפייה: 00:42

הפיגוע במעיין בדולב: המוני בני אדם הגיעו (שישי) בבית העלמין בלוד וליוו למנוחות את רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה מוקדם יותר במעיין "עין בובין" סמוך ליישוב דולב שבבנימין.

אחותה של רינה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך במשך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, מהרגישות שבך. זכינו לראות איך כל הזמן שאפת להתקדם ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. החלל הוא חלל כללי, חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. להתקדם לעבר האמת".

אביה של רינה, איתן, שנפצע אף הוא בפיגוע, עדיין מאושפז בבית החולים ולא הגיע להלוויה. בשיחת טלפון מבית החולים אמר לנוכחים בבית העלמין: "נשתדל להיות חזקים".

לכתבות נוספות בנושא >>

הותר לפרסום: רינה שנרב בת ה-17 מלוד נרצחה בפיגוע סמוך לדולב

"הגעתי לזירת הפיגוע – וגיליתי שהפצועים הם קרובי משפחה שלי"

פיגוע בבנימין: אב ושני ילדיו נפצעו מפיצוץ – הבת במצב אנוש

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1658' autoplay='0' credit='' desc='תמר לבנוני, אחותה של רינה' kid='1_j3xsf2qf' duration='77'']

דודה של רינה, אלי ויסברג, אמר בלוויה: "אנחנו מבינים עד כמה גדול המאבק שאנחנו נמצאים בו, כמה קשה המלחמה. המלחמה של התקווה נגד הייאוש, של אור נגד חושך. באנו ללוות את רינה האהובה שלנו, שהייתה כל הדברים האלה. אביה איתן ביקש מאיתנו שנעסוק רק בכוחות שיש לנו, באהבה שיש לנו, בעם הנפלא שלנו, בארץ שלנו. לא לעסוק בכעס ובריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום".

אלי וייסברג דודה של רינה שנרצחה בפיגוע
אלי וייסברג דודה של רינה שנרצחה בפיגוע | צילום: חדשות 13

שמוליק שנהב, דודה של הנרצחת, נפרד ממנה: "את היית נוחה לכל אדם. נוחה לכל מי שנמצא סביבך – משפחה, חברות, אנשים מסביב. הקרנת לכל מי שנמצא מסביבך. משפחה שכולה עם ישראל מוותרת על עצמה בשביל ארץ ישראל, בשביל תורת ישראל. אתם לא מכירים הרבה משפחות כאלה. שמוותרות על כל טוב אישי להן בשביל העם כולו. בשביל לשרש את מקומנו כאן בישראל. אמר לי איתן לומר לך שהוא נשק על לחייך, וחיבק אותך באותו מקום ונפרד ממך לשלום.

ראש עיריית לוד דיבר אף הוא. "הלב כואב, הדם רותח. כולנו המומים מהרצח הנפשע והנתעב. נערה חיננית ומקסימה, נערה של חסד, שביקשה בסך הכול עם משפחתה ללכת ביום של קיץ לשכשך במים הקרים של מעיין דני. אותו מעיין שקרוי על שם דני גונן שלנו, תושב לוד שלפני 4 שנים גם ביום שישי ביקש ללכת לטבול במעיין. הצוואה של הצעירים שלנו זה שנמשיך ללכת לטייל במעיינות ובארץ ישראל. נקים שכונה שתקרא מצפה רינה, שכונה הצופה להרי בנימין".

Capture
רינה שנרב מובאת למנוחות

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', נכח אף הוא בלוויה. "אני רוצה לבקש מכם סליחה", אמר השר. "נכשלנו במשימה לאפשר לכם לטייל ברחבי הארץ הטובה. לאהוב אותה, להתחבר אליה ברגליים ולשוב הביתה בשלום".

יאיר רביבו ראש עיריית לוד
יאיר רביבו ראש עיריית לוד | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע. הרמטכ"ל סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן, ניב וקיבל סקירה על אודות תמונת המצב הגזרתית. לאחר מכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב בשטח. "אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הירצחה של רינה", אמר הרמטכ"ל. "מייחל להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה. אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על-ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה".

מהחקירה עולה כי המחבלים הטמינו את המטען בנתיב ההליכה למעיין דני. ייתכן שהמחבלים תצפתו על המשפחה והפעילו את המטען כשהתקרבו למקום.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע במעיין בדולב
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע במעיין בדולב | צילום: דובר צה''ל

המרדף אחר המחבלים נמשך. צה"ל פרס מחסומים רבים באזור, ועל פי דיווחים פלסטיניים, הוחרמו מצלמות אבטחה בכפרים סמוכים. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת האירוע. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

"המפגעים תכננו את הדבר", אמר דודה של רינה, שמוליק שנהב. "הם ראו אנשים תמימים וטהורים מגיעים לטבול במעיין, והמטען פגע בהם כל כך קשה. "ניסו להנשים את רינה, אבל היה מאוחר מדי".

מודעת האבל של רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
מודעת האבל של רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב

מוקדם יותר הותר לפרסום כי שנרב, תושבת לוד, נרצחה מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן כאמור במעיין סמוך להתנחלות דולב. כוחות הביטחון וצוותי מד"א הגיעו לנקודה ונאלצו לקבוע את מותה. הכוחות העניקו טיפול לאחיה דביר בן ה-19, שנפצע קשה, ולאביה בן ה-46, הרב איתן, שנפצע בינוני. שניהם פונו לבית החולים הדסה עין כרם.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190823-1433 ' autoplay='0' credit='' desc='שמוליק שנהב, דודה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע' kid='1_1psx9vwj' duration='342'']

שלמה פרל, חובש מד"א בכיר, סיפר לחדשות 13 על הגעתו אל זירת האירוע במעיין דולב, סמוך להתנחלות דולב: "הם היו בשביל היורד למעיין, מאוד קרוב אליו. שניים מהפצועים דיברו איתי. זיהיתי שזה קרוב משפחתי, ואת בנו הצעיר, שהוא חניך שלי עכשיו בקורס חובשים. מדובר בחבר טוב ובמשפחה, זה שוק, אבל זו כבר לא פעם ראשונה, ואני מקווה שזו תהיה הפעם האחרונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים - אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב | צילום: תנועת בני עקיבא

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בהתייחס לפיגוע: "אני כואב ומזועזע מהבשורה האיומה על רציחתה של רינה במתקפת הטרור הבוקר. ליבי עם משפחת שנרב בשעתה הקשה, ואני נושא תפילה לשלומם של הרב איתן ובנו דביר. זו מתקפה שפלה על אנשי אמת וחסד, החיים את חייהם בנועם ובדרכי שלום ומאירים בדרכם את חיינו פה בפועלם למען העם והארץ. תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה, החילוץ וההצלה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום, ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבלים ומסייעיהם. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם ונפעל מול הטרור בזרוע חזקה וללא פשרות".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שלח תנחומים למשפחת הצעירה: "תושבי העיר כולם כואבים מהירצחה של נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים".