גלנט: "נגיע ליחיא סינוואר - ונחסל אותו"

שר הביטחון אמר בהצהרה עם צאת השבת: "במהלך השבת היו קרבות קשים ברצועת עזה". הוא הדגיש: "נגיע ליחיא סינוואר - ונחסל אותו. אם תושבי עזה יעשו זאת לפנינו - זה יקצר את המלחמה. בסוף לא יהיה חמאס". לדברי שר הביטחון, "אנחנו לא מכניסים דלק לרצועת עזה". גלנט שיגר איום לנסראללה: "אם יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון"

זמן צפייה: 02:34

שר הביטחון יואב גלנט מסר הערב (שבת) הצהרה וסיפק סקירה ביטחונית. הוא הדגיש: "נגיע ליחיא סינוואר - ונחסל אותו. אם תושבי עזה יעשו זאת לפנינו - זה יקצר את המלחמה. בסוף המלחמה לא יהיה חמאס". לדברי שר הביטחון, "אנחנו לא מכניסים דלק לרצועת עזה".

מוקדם יותר, בהערכת מצב במפקדת אוגדה 146 בגבול הצפון, שוחח גלנט עם מפקדי חטיבות וגדודים במילואים - ואמר: "אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה".

עוד אמר גלנט: "יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311041547' autoplay='0' credit='אלעד מלכה, משרד הביטחון' desc='גלנט באיום לחיזבאללה: "אם יעשה טעות - יחרוץ את גורל לבנון"' poster='' kid='1_0vx73wm6' duration='54']

אתמול נשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה דברים - לראשונה מאז תחילת המלחמה. הוא הזהיר את ישראל ממתקפת מנע, טען כי יש אפשרות שתפרוץ מלחמה כוללת, וכן שיבח את הטבח שביצעו מרצחי חמאס. "43 יישובים פונו מהצפון וכמעט ואין אזרחים שם. בדרום - 58 יישובים פונו", אמר נסראללה, "זה משפיע על המורל והכלכלה הישראלית. הפעולות בגבול יצרו פחד אצל הישראלים והאמריקנים. יש דאגה שחזית זו תסלים למלחמה כוללת - וזו אפשרות קיימת. על ישראל להיערך לזה - והיא נערכת. מתקפת מנע מצידה של ישראל תהיה פעולה טיפשית ביותר".

עוד הוסיף: "לבנון הצטרפה כבר ביום השני למערכה. מה שקורה בגבול הוא חסר תקדים. ההתנגדות בלבנון מנהלת מערכה חדשה ואמיתית, השונה ממה שעשתה תנועת ההתנגדות במלחמת לבנון הראשונה והשניה-  במטרות, בצעדים, באמצעים. לכן היו כה הרבה חללים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0311232022' autoplay='0' credit='' desc='נאום נסראללה, לראשונה מתחילת המלחמה' poster='' kid='1_xgk7emby' duration='233']

נסראללה התנער מכל קשר למתקפת הפתע של חמאס ואמר: "ב-7 באוקטובר חמאס ביצע פעולת ג'יהאד מבורכת. הביצוע והפעולת שייכת לפלסטינים במאה אחוזים. הם הסתירו את זה מכולם, גם מציר ההתנגדות. החשאיות תרמה לניצחון והצלחה ע"י הפתעה. זו הייתה פעולה למען פלסטין, ללא קשר לנושא האזורי". עוד הוסיף נסראללה בהקשר זה: "טוענים שחמאס ערף ראשי ילדים ולא יכולים להוכיח. הם שותקים כשאלפי הילדים נהרגים בעזה וראשיהם נערפים".