שני הרוגים מפגיעת רקטה ברכב בגולן; צה"ל: זוהו כ-40 שיגורים

גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם נהרגו מפגיעה ישירה באזור צומת נפח. צה"ל: "זוהו כ-40 שיגורים מלבנון". חיזבאללה קיבל אחריות: "תגובה על החיסול בסוריה". שריפות פרצו בכמה מוקדים. בישראל דנים על אופן התגובה

זמן צפייה: 00:51

גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם נהרגו הערב (שלישי) מפגיעה ישירה של רקטה ברכב באזור צומת נפח שברמת הגולן - במטח כבד של כ-40 רקטות ששיגר חיזבאללה, בעקבות חיסול של מאבטחו לשעבר של מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה מוקדם יותר היום. שריפות פרצו בשטחים פתוחים בכמה מוקדים. בצה"ל דנים על דרך התגובה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407092019' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: השניות שאחרי הפגיעה ברכב' poster='' kid='1_unovw3yo' duration='4']

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח באזור הגולן. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני בודדו את זירות הנפילה ופתחו בסריקות אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. משמעת אזרחית - מצילה חיים אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

הרכב שנפגע ברמת הגולן
הרכב שנפגע ברמת הגולן
נסראללה והמאבטח שלו לשעבר, שחוסל לפי דיווחים בלבנון
נסראללה והמאבח שלו לשעבר, שחוסל לפי דיווחים בלבנון

מוקדם יותר דווח כי יעד התקיפה בגבול סוריה-לבנון היה אחד משומרי ראשו לשעבר של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בחיזבאללה אישרו את דבר החיסול.

שריפות בגבול הצפון בעקבות שיגורי רקטות מלבנון
שריפות בגבול הצפון בעקבות שיגורי רקטות מלבנון | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
שריפות בגבול הצפון בעקבות שיגורי רקטות מלבנון
שריפות בגבול הצפון בעקבות שיגורי רקטות מלבנון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

משפחות שפונו בצפון: "הקו האדום נחצה. בקרוב תראו אותנו ברחובות, גם ככה אין לנו בית"

משפחות המפונים ממטה "נלחמים על הצפון" מסרו בעקבות האירוע הקשה: "הקו האדום נחצה. שני הרוגים בצפון - ולאף אחד בהנהגה לא אכפת. אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל יימחה על ממשלת הימין וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה". המשפחות הוסיפו: "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית. אנחנו מפונים כבר למעלה מתשעה חודשים, וכרגע נראה שלשווא. אלפי עקורים, עשרות הרוגים - ואין יעד ברור למלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק. מלחמה, עכשיו!"

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", אמר: "זאת התוצאה של חתירה להסדרה והסכם, אין הסכם עם מחבלים, את חיזבאללה צריך להכניע, להרוג ולנצח, ולבנון צריכה לשלם מחיר כבד".