תיעוד: מערכת "חץ" מיירטת מטרה בדרום

משרד הביטחון פרסם תיעוד של אחד משיגורי המבצעיים של מיירט ה"חץ" במהלך המלחמה, שביצעו לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר - ואת טיסת המיירט לעבר המטרה

זמן צפייה: 00:42

משרד הביטחון פרסם הבוקר (שני) תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה"חץ" במהלך המלחמה. מצלמות מנהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) תיעדו את השיגור המבצעי מדרום הארץ, שביצעו לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר ואת טיסת המיירט לעבר המטרה.

ביום חמישי בשבוע שעבר, לראשונה בהיסטוריה, בוצע יירוט מבצעי מוצלח ח"חץ 3" - שכבת ההגנה העליונה על מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגרו לראשונה את מיירט 'חץ 3', שיירט בהצלחה במרחב ים סוף מטרה שנורתה לעבר ישראל. היירוט בוצע הרחק משטח המדינה. זהו היירוט המבצעי הראשון במערכת 'חץ 3', שנכנסה לשירות מבצעי בשנת 2017, והוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר".

שיגור טיל ה"חץ
שיגור טיל ה"חץ" | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

"חץ" היא מערכת נגד טילים בליסטיים שפותחה בישראל בסיוע מימון אמריקני, ובשיתוף עם חברת "בואינג" האמריקנית. המערכת מורכבת ממספר רכיבים: מערכת ניהול ירי – "אתרוג זהב", מרכז בקרת משגרים – "אגוז חום", מכ"ם ייחודי – "אורן ירוק", משגר טילים וטיל. היחידה בצה"ל המפעילה את הטיל נקראת חרב מגן וכפופה לכנף ההגנה האקטיבית המספקת לישראל הגנה רב-שכבתית מפני ירי תלול-מסלול.