אחרי שיגור הרקטה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

המטרה המרכזית שהופצצה הלילה הייתה סדנה לייצור אמצעי לחימה של חמאס, סדנה ששימשה כאתר מרכזי לייצור רוב הרקטות של הארגון ברצועה. כמו כן, הותקפה גם מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה

זמן צפייה: 04:42

שעות ספורות אחרי שרקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר העוטף, ככל הנראה על ידי פעילי הג'יהאד האיסלאמי, uהתפוצצה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ נחל עוז, צה"ל תקף הלילה (ראשון) ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי המטרה המרכזית שהופצצה הייתה סדנה לייצור אמצעי לחימה של חמאס, ששימשה את הארגון כאתר מרכזי לייצור רוב הרקטות שלו. כמו כן, הותקפה גם מנהרת טרור של הארגון בדרום הרצועה. בצה"ל תיארו את תקיפת המטרות כהמשך "מגמת הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס ברצועה".

במקביל לתקיפות חיל האוויר ברצועה, הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בסמוך למושבים שלומית ובני נצרים שבמרחב עוטף עזה. ככל הנראה, ירי רקטות לעבר העוטף וירי נ"מ לעבר המטוסים הוא שהפעיל את האזעקות. בהמשך, חיל האוויר תקף עמדה צבאית של חמאס, וזאת, בתגובה לירי לעבר המטוסים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212040641' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד תקיפת סדנת חמאס לייצור רקטות' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1670128871/uploads/2022/903348134.jpg' kid='1_qu2vbd95' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212040656' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני של התקיפות ברצועה' poster='' kid='1_sfxf97fg' duration='']

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב", המזוהה עם חמאס דווח כי מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות בדרום רצועת עזה ביניהן אתר של "ההתנגדות" מערבית לעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה, ושטחים חקלאיים מזרחית לעיר רפיח. בדיווח לא צוין אליו "אתרים" של "ההתנגדות" הותקפו, כלומר לא ציינו אם מדובר באתר של חמאס או הג'יהאד האיסלאמי.

בנוסף, כתב הסוכנות דיווח כי בתגובה לתקיפה הישראלית, "ההתנגדות" ביצעה ירי של שתי רקטות לעבר מוצב סופה, כמו גם ביצעה ירי נגד מטוסים. בעמוד טלגרם המזוהה עם הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אלקסאם", דווח כי "ההגנה האווירית" של הזרוע הגיבה לתקיפות חיל האוויר הישראלי בשמי רצועת עזה באמצעות טילי קרקע-אוויר וירי נגד מטוסים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210040710' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד שיגור הרקטות מרצועת עזה למוצב סופה' poster='' kid='1_lnoau8xj' duration='']

כאמור, אתמול בסמוך ל-20:00 נשמע פיצוץ עז בין כפר עזה לנחל עוז. לא הופעלה התרעת צבע אדום. מצה"ל נמסר: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לא שוגרו מיירטים. שגרה מלאה בעורף". ככל הנראה מדובר ברקטה בקוטר 177 מ"מ. יוזכר כי ביום חמישי, בג'יהאד האיסלאמי איימו לנקום את חיסולו של בכיר הארגון מוחמד איימן א-סעדי מ"חטיבת ג'נין".

ביממה שלאחר מאז חוסל בכיר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נשמעו בכירים בארגון כשהם מאיימים להגיב על "פשעי האויב" ולפעולת כוח המסתערבים של צה"ל בעיר ג'נין, שבמהלכה נעצרו שלושה מבוקשים וחוסלו שני מחבלים. על כן, בישראל נערכו לאפשרות של תגובה מצד הג'יהאד האסלאמי - וגם בחמאס איימו.

לפני חודש בדיוק נשמעה התרעת צבע אדום ביישובים נירים, כיסופים ויישובים נוספים צמודי גדר שבמועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפילות או על נפגעים. כיפת ברזל הופעלה ויירטה אותה. כשעה לאחר מכן עדכנו בצה"ל על שלושה שיגורים נוספים שנפלו בשטח הרצועה: "התרעה הופעלה ביישומון בלבד". מדובר היה בירי הראשון לעבר ישראל מאז מבצע "עלות השחר" בחודש אוגוסט וההערכה הייתה שמדובר בתגובה לפעילות צה"ל בתוך ג'נין.