קצין נהרג בהיתקלות סמוך לג'נין: "ירה על המחבלים לפני שנפגע"

בצה"ל נמשך תחקיר לאירוע ההיתקלות שבו חוסלו שני מחבלים, אחד מהם קצין במודיעין הפלסטיני, על ידי כוח מסיירת הנח"ל. הבוקר הותר לפרסום כי קצין נהרג באירוע. מפקד אוגדת איו"ש: "המחבלים תכננו מארב, נמנע כאן פיגוע"

זמן צפייה: 05:53

בצה"ל ממשיכים לתחקר את ההיתקלות שאירעה הלילה (רביעי) סמוך למעבר גלבוע (ג'למה) הנמצא ליד ג'נין. הבוקר הותר לפרסום כי קצין צה"ל נהרג בהיתקלות שבה חוסלו שני המחבלים. "הקצין ירה לעבר המחבלים לפני שנפצע והסתער עליהם", סיפר מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס היום לתקרית: "לצערי הלילה איבדנו קצין בפעילות נגד טרוריסטים פלסטינים כשמהמפקדים היו בחזית. זה מה שלוחמי צה"ל מתמודדים איתו להגנה על ביטחון תושבי ישראל. לפעמים יש לזה מחיר כבד. אני שולח תנחומים למשפחתו, לחברה שלו ומחבק אותם".

אחמד ועבד א-רחמן עאבד, שני המחבלים שחוסלו סמוך לג'נין
אחמד ועבד א-רחמן עאבד, שני המחבלים שחוסלו סמוך לג'נין

בתדרוך שהתקיים הבוקר סיפרו בצה"ל כי שני החשודים זוהו בתצפיות לא רחוק מהכפר ג'למה כשהם שוכבים במרחק של 15 מטרים מהגדר. בתצפיות הן לא זוהו עם נשק ותצפיתניות הקפיצו כוחות לאזור. אז החלו הכוחות לאגף את המחבלים מאחור. הכוח בפיקוד מפקד חטיבת מנשה וסגן מפקד סיירת הנח"ל הוא כוח מיומן ומנוסה שהשתתף בהרס בית המחבל מדיזנגוף בשבוע שעבר. המחבלים החלו להתקרב לכוח כשעדיין לא היה לחיילים ברור שהם חמושים.

הכוח החל בנוהל מעצר חשוד ואז המחבלים פתחו באש. המחבלים החזיקו רובה קרלו ונשק אוטומטי מאולתר. הכוח ירה בחזרה והרג את שני המחבלים. מפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף אבי בלוט, אמר: "נמנע כאן פיגוע. ייתכן מאוד שהמחבלים תכננו מארב לסיור צה"ל שהיה אמור לעבור בנקודה. התצפית זיהתה את המחבלים – וזה הישג".

נשקי המחבלים מההיתקלות סמוך לג'נין
נשקי המחבלים מההיתקלות סמוך לג'נין | צילום: דובר צה''ל

נשקי המחבלים מההיתקלות סמוך לג'נין
נשקי המחבלים מההיתקלות סמוך לג'נין | צילום: דובר צה''ל

עוד אמר תא"ל בלוט בתדרוך ברקע הידיעה כי אחד המחבלים היה קצין במודיעין הפלסטיני: "אנחנו אחרי 9 פיגועי ירי. רוב החוצים את גדר ההפרדה הם שוהים בלתי חוקיים. דיברו מספיק על חולשת המנגנונים. יש אזורים כמו צפון השומרון שזה מאתגר, אבל התיאום הביטחוני נמשך, לרבות בימים האחרונים".

כאמור, כוח צה"ל סיכל הלילה פיגוע סמוך למעבר גלבוע (ג'למה) הנמצא ליד ג'נין. תצפיות צה"ל זיהו שני חשודים מתקרבים לגדר וכוח מסיירת נח"ל הוקפץ למקום. בשלב מסוים החל ירי לעבר הלוחמים, שהשיבו באש וחיסלו את שני המחבלים. בתוך כך, הכוחות שהוזנקו לאזור איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. שני המחבלים הם אחמד ועבד א-רחמן עאבד מכפר דאן , מערבית לג'נין. עבד, כך טוענים הפלסטינים, היה קצין במודיעין הפלסטיני.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209140856' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, הלילה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1663134867/uploads/2022/903265421.jpg' kid='1_wco08u1h' duration='']

באחרונה, למערכת הביטחון ישנן עשרות התרעות לביצוע פיגועים, שרובן מגיעות מאזור ג'נין ומאזור שכם וכל זאת, שבועיים בלבד לפני תחילת חגי תשרי. במשטרה ממשיכים את הפעילות בכוננות גבוהה ומגבירים את הנוכחות המשטרתית ברחבי הארץ בדגש על שווקים, אירועים גדולים ומקומות הומי קהל. במשטרה מבקשים מהציבור לגלות עירנות לאנשים וחפצים חשודים ולדווח על כל דבר חשוד למוקד 100.

בישראל אין אשליה שהרשות הפלסטינית יכולה לעצור מפגעים, ויש לציין כי באזורים המועדים לפורענות לרבות בשכם וג'נין הרשות לא שולטת - וישראל צריכה לעשות את העבודה. ברשות מציעים לפעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי מעין מעצרי מנע - כלומר שיהיו עצורים אצלם כדי שלא יסתבכו עם כוחות הביטחון הישראליים. באשר לאנשי פת"ח, ניתן לומר כי בשנים האחרונות הם כמעט ישבו על הגדר, אך לאט לאט יש קריאות בתוך התנועה לשוב למאבק המזויין.