בצל המלחמה: מתווה חדש לקבלת משרתי מילואים ללימודי רפואה

במסגרת המתווה, תנאי הסף לקבלה רוככו בכדי שסטודנטים רבים יותר יוכלו להיכלל בו. כעת, סטודנטים לרפואה הלומדים בחו"ל ידרשו לציון 650 בפסיכומטרי או ציון ממוצע של 80 בקורסים שנלמדו כדי להתקבל ללימודי רפואה בארץ - וזאת בניגוד למתווה הקודם שגרר ביקורת, לאחר שנקבע כי רק בעלי פסיכומטרי בציון של 700 ומעלה יכללו בו. מנכ"ל משרד הבריאות: "צעד לאומי, נחוץ והכרחי למען עתיד המדינה"

כוחות חיל הרפואה ממתינים לחטופים בביה"ח שניידר

פורום דקאני פקולטות לרפואה בישראל מפרסם היום (שני) מתווה מתוקן לקליטת סטודנטים ישראלים הלומדים רפואה בחו"ל ומגוייסים כעת למילואים בצו 8, ללימודי רפואה בישראל. תנאי המתווה המחודש שגובש על-ידי הפורום רוככו, על-מנת לאפשר לסטודנטים רבים יותר להיות זכאים להיכלל בתוכנית. המתווה מיועד לסטודנטים לרפואה שלמדו או התקבלו ללימודי רפואה בחו"ל ומגוייסים בצו 8 מאז 7 באוקטובר.

המתווה החדש הוצע לאחר ביקורת רבה על המתווה הקודם, שקבע כי רק בעלי פסיכומטרי בציון של 700 ומעלה יהיו זכאים להיכלל במתווה, תנאי שהוביל לכך שסטודנטים בודדים היו יכולים להינות מתוכנית. לאחר השינויים, המתווה הפך רלוונטי לכ-80 סטודנטים, כאשר המתווה החדש מוריד את הרף לציון 650 בפסיכומטרי או ציון ממוצע של 80 בקורסים שנלמדו.

המועמדים לקבלה במסגרת המתווה הם סטודנטים לרפואה או מי שהתקבלו ללימודי רפואה במוסד מוכר ומאושר על-פי רפורמת פרופ' יציב, שגויסו בצו 8 מ-7.10 או בסמוך לאחר מכן ועברו חיול לפני 15 בנובמבר, ששירתו לפחות 30 יום במילואים, ו/או מי שקרוב משפחתו נחטף או נרצח בשבת השחורה. כמו כן, משרד הבריאות פועל מול בתי חולים ואוניברסיטאות בחו"ל על מנת להסדיר את ההכשרה הקלינית בשנים המתקדמות בבתי החולים בישראל עבור סטודנטים לרפואה בשנים ה'-ו' ללימודיהם, כך שאלו יוכלו לבצע שדות קליניים בישראל שיוכרו באופן מלא, כאשר התואר יינתן ע"י המוסד בחו"ל.

אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב | צילום: משה שי, פלאש 90

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר: "כפי שהתחייבנו, אנחנו פועלים להבטיח שסטודנטים לרפואה שלומדים בחו"ל ונמצאים כיום בחזית הלחימה יוכלו להמשיך את לימודיהם כאן במדינת ישראל. זה הצעד המוסרי והנכון, והדרך שלנו להחזיר לאלו שנתנו מעצמם עבור כלל אזרחי ישראל. בצעד הזה, אנחנו מעניקים להם את הכלים להמשיך ולהגשים את עצמם ביום שאחרי המלחמה מתוך הכרת הטוב וכחלק בלתי נפרד מהמאמץ הלאומי".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "אנו מאמינים שהסטודנטים הללו שהגיעו מחו"ל לשרת את מדינת ישראל בשעה קשה זו, הם אלו שיהיו המנהיגות הרפואית העתידית של המדינה. אנו שמחים ומברכים על המתווה שהוחלט יחד עם דיקני בתי הספר לרפואה, שייתן מענה מתאים כך שלא רק שהסטודנטים לא ייפגעו, אלא יוגדל מספר הסטודנטים לרפואה בישראל. בימים אלו זהו צעד לאומי נחוץ והכרחי למען עתיד המדינה".