הרמטכ"ל: "מחבקים את אנשי המילואים, קוראים לכולם לחזור ולהתייצב"

רא"ל הרצי הלוי קיים ביומיים האחרונים סדרת שיחות פיקודיות בנושא לכידות וכשירות צה"ל, בהם השתתפו כלל המפקדים מדרגת אל"מ ומעלה, ואמר כי "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות"

הרצי הלוי
הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים אמש והיום (שני) סדרת שיחות פיקודיות בנושא לכידות וכשירות עם מפקדי צה"ל. בשיחות שהתקיימו במחנה "דיין" שבגלילות אמר הלוי כי "אנו מחבקים את אנשי המילואים באשר הם, מעלים על נס את אלו שבחרו להתייצב בכל תנאי וקוראים לכולם לחזור ולהתייצב. כך נכון וכך צריך". בשיחות השתתפו כלל מפקדי צה"ל מדרגת אלוף-משנה ומעלה, מכלל הזרועות, הפיקודים והאגפים. בשיחות, בהן נכחו גם חברי פורום מט"״ל התאפשר שיח פתוח ולכלל הנוכחים ניתנה האפשרות להתייחס לנושא.

הלוי פנה למפקדי צה"ל ואמר: "זו שעתם של המפקדים לגלות מנהיגות ואחריות ולפעול מול הפקודים באחריות, בתבונה וברגישות כשנדרש, לצד מוכנות גבוהה לאתגרים הבטחוניים מולם אנו ניצבים". עוד אמר הרמטכ"ל על הפילוג בעם סביב המהפכה המשפטית: "לכל אחד יש דעה שחשובה באותה המידה, אנו כלובשי מדים לא מעורבים בכך".

על השיחות עצמן הוסיף: "אני רואה חשיבות גדולה בשיחות האלה, עובר כאן תהליך עמוק מאוד על החברה הישראלית, ויש לנו אחריות לאומית כבדה לביטחון המדינה ולאזרחיה באחת התקופות המורכבות". עוד אמר רב-האלוף: "צה"ל הוא צבא העם, המודל שעובד כבר 75 שנה, היום כמו אז - כולם צריכים לבוא לשרת בסדיר ובמילואים. אני מאוד סומך על היכולות של צה"ל ובעיקר על האנשים. אם נקלענו לתקופה כזו, טוב שאלו האנשים".

הרצי הלוי בשיחה עם מפקדי צה''ל
הרצי הלוי בשיחה עם מפקדי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, מעל ל-60 קצינים וקצינות מאגף המודיעין, בוגרי תוכנית הדגל "חבצלות", הודיעו היום על הפסקת התנדבותם לשירות מילואים, בתגובה לבליץ החקיקה לקידום ההפיכה המשפטית ולאור "בחירתה של הממשלה להתחיל ולשנות בפועל את שיטת המשטר הישראלית ללא הסכמה רחבה, תוך התעלמות בוטה של הדרג המדיני מההשלכות ההרסניות על צה"ל".

"אנו, בוגרות ובוגרי תכנית חבצלות החתומים מטה, עוקבים בדאגה אחר תהליכי החקיקה שמקדמת הממשלה, תוך ערעור מערכת האיזונים והבלמים העדינה בדמוקרטיה הישראלית", כתבו הקצינים בפתח מכתבם, "למרות רגישות הנושאים הנידונים, החקיקה נעשית בפזיזות, תוך התעלמות מוחלטת מאזהרות המומחים לגבי ההשלכות הכלכליות, החברתיות והביטחוניות שלה, וללא הסכמה רחבה".