הפיגוע בצומת אריאל: נחתם צו הריסה לדירת המחבל

אלוף פיקוד הדרום חתם על הצו להרס ביתו של עומאר אבו לילא, שרצח את הלוחם גל קיידאן ואת הרב אחיעד אטינגר. הצו ייכנס לתוקפו בשבוע הבא

עומאר אבו לילא וזירת הפיגוע בשומרון | צילום: רויטרס

אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, חתם אתמול (שלישי) על צו הריסה לדירתו של עומאר אבו לילא, המחבל שביצע את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת גיתי אבישר בו נפל סמ"ר גל קיידאן ונרצח הרב אחיעד אטינגר. צו ההריסה ייכנס לתוקף ב-8 באפריל.

כאמור, בשבוע שעבר אבו לילא חוסל בידי כוחות הביטחון, בכפר עבווין הסמוך לרמאללה. בעקבות מידע שהגיע לשב"כ, כוח ימ"מ צר על המבנה שבו התבצר המחבל, ובמקום התפתחו חילופי אש, שבמהלכם כאמור, נורה המחבל למוות. בקרב כוחות הביטחון לא היו נפגעים באירוע.

הלוחם גל קיידאן שנפל בפיגוע בשומרון | צילום: דובר צה''ל

על פי דיווחים פלסטיניים, פלסטינים נוספים נפצעו במהלך חילופי האש. 11 פלסטינים נפצעו מהפרות הסדר שהתפתחו בכפר, כתוצאה מכניסת כוחות הביטחון. ראש הכפר עבווין אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי הכוחות המיוחדים שנכנסו למקום הגיעו במשאיות להובלת ירקות, ואחריהן הגיעו כלי רכב רבים של צה"ל.

אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה״ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל", מסר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו".

הרב אחיעד אטינגר שנפצע בפיגוע הירי באריאל | צילום: נדב גולדשטיין/TPS

אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר, מיכל, אמרה לאחר היוודע חיסול אבו לילא: "אנו מודים לצה"ל ולכוחות הביטחון על חיסול המחבל הארור. אנחנו מצפים מממשלת ישראל להילחם למיגור הטרור".