אחרי המחאה: הלוחם שהתאבד לאחר שנלחם בעזה יוכר כחלל צה"ל

בצה"ל הודיעו כי "בעקבות התייעצות בין שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי, ולאחר בחינה של ראש אגף", הוחלט להכיר באלירן מזרחי, לוחם ההנדסה ששם קץ לחייו ביום שישי האחרון - יומיים לפני שהתייצב שוב לשירות מילואים - כחלל צה"ל. הוא ייטמן בחלקה הצבאית בהר הרצל

זמן צפייה: 02:17

דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי לוחם המילואים אלירן מזרחי, ששם קץ לחייו, יוכר כחלל צה"ל, "בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ולאחר בחינה שביצע ראש אגף כוח אדם אלוף יניב עשור, הודיעו נציגי צה"ל למשפחתו של אלירן מזרחי ז"ל כי הוא יוכר כחלל צה״ל ויובא לקבורה צבאית".

עוד נמסר כי "מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן ז״ל, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, שהתקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע. עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל. צה"ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי וימשיך ללוותה".

הילה, אחותו של אלירן מזרחי, אמרה הערב לחדשות 13: "באיזה עולם אחות שכולה 'שמחה' על כך שקיבלה אישור לקבורה של אחיה? אנחנו מאמינים שההלוויה תתקיים מחר". אמו של אלירן, ג'ני, שוחחה עם ראש הממשלה נתניהו והודתה לו על הסיוע בהכרה בבנה כחלל צה"ל.

[brightcove_iframe video_id='documentary-movies-documentary-part-02-M226337' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון של מזרחי באפריל: "לא חשבנו שנשרוד - ועכשיו אנחנו לא יודעים איך להתמודד"' poster='' kid='1_fqayllbu' duration='20']

אלירן מזרחי, לוחם הנדסה קרבית שאובחן כפוסט-טראומטי לאחר שלחם ברצועת עזה וסייע בפינוי גופות ממסיבת ה"נובה" ב-7 באוקטובר, שם קץ לחייו ביום שישי האחרון לאחר שזומן בצו 8 לשירות מילואים נוסף.

מזרחי התראיין לסרטה של לירון ויצמן "בחזרה מעזה" ששודר ברשת 13 בחודש אפריל, וסיפר על פעילותו כלוחם. "איך יהיה פחד מוות?", שאל בחלק אחד של הריאיון, "כשאתה משלים שאתה לא תחזור אתה יכול לקבל את זה או שזה יגיע לך בכל מקרה איפשהו". בנוגע לקשיים שצפים בקרב לוחמים שחזרו מהחזית סיפר: "הבעיה המרכזית שלנו היא שחזרנו, אחרי שחשבנו שלא נחזור - ושרדנו. עכשיו אנחנו לא יודעים להתמודד עם זה, כשחזרנו. זו הבעיה".

אם אתם או אדם קרוב אליכם נמצאים במשבר וקיים חשש להתנהגות אובדנית, פנו לגורמי מקצוע כגון ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - בטלפון 1201, או לסה"ר - סיוע והקשבה ברשת. פרטים נוספים וסיוע ניתן למצוא גם באתר של עמותת "בשביל החיים", המעניקה סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו, או בטלפון 03-7487771.