אם החיילת שהותקפה בחברון: "הרביץ רק כי היא הייתה עם מדים"

ליבה עופר, אימה של החיילת שהותקפה אתמול על ידי יהודי במסגרת אבטחה צה"לית, סיפרה לחדשות 13 על הרגעים הדרמטיים שעברו על בתה, ועל מצבה הפיזי והנפשי לאחר התקיפה: "היא תצא מזה - אני מקווה שהבן אדם יתפס ולא יעשה את זה שוב"

זמן צפייה: 02:23

ליבה עופר, אימה של החיילת שהותקפה אתמול בחברון סיפרה היום (ראשון) לחדשות 13 על האירוע: "היא נכנסה אל תוך הקסבה עם המפקדים שלה במסגרת אבטחה. אחרי כמה דקות שהם הלכו בפנים, היא לא שמה לב, ומישהו מאחורה תפס לה את הראש, נגח בה והתחיל להרביץ לה עם מקל. מי שהרביץ לה עשה את זה כי היא הייתה במדים. היא לא הייתה מעורבת בשום דבר, הלכה בצד".

"היא הייתה מאוד נסערת מזה שהיא הלכה לתומה ומישהו פשוט בא ופירק אותה במכות", סיפרה האם. "מאוד קשה לה לתפוס, למה אדם עושה כזה דבר. זה עצוב שזה קורה יהודי ליהודי".

אלפים בשבת ''חיי שרה'' בחברון
אלפים בשבת ''חיי שרה'' בחברון | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

"פיזית הכאבים שלה השתפרו, נפשית אנחנו מעודדים את רוחה, והצבא מאחוריה והמפקדים שלה ובאמת כולם פה מאחוריה. זו אלימות שהיא לא מתקבלת על הדעת. משטרת ישראל צריכה לתפוס אותו. אם הוא תקף אותה באלימות כזאת הוא אדם אלים. נקודה. צריך לעצור אותו. היום זו היא ומחר זה יהיה מישהו אחר. היא תצא מזה - אני מקווה שהבן אדם יתפס ולא יעשה את זה שוב".

כאמור אתמול אחר הצהריים פרצו עימותים בחברון בין מתנחלים לפלסטינים, לאחר שהמוני יהודים שהגיעו לעיר לרגל שבת "חיי שרה" נכנסו לשטח הפלסטיני. חיילת צה"ל הוכתה במקל בידי מתנחל וטופלה על-ידי כוחות רפואה של הצבא, ובמעיין אברהם נפצעו שני פלסטינים שהוכו בידי מתנחלים. גם הם טופלו בידי צה"ל. ילדה ונער נפגעו מאבנים. מספר ישראלים נעצרו.

חיילים במהומות בחברון
חיילים במהומות בחברון | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

צבא וביטחון

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב על תקיפת החיילת בחברון: "חרפה לאומית. זו פגיעה בביטחון ישראל, זו פגיעה ערכית בצבא הגנה לישראל ובמי שמגינה על חיינו, זו עבירה פלילית חמורה. אני מחזק בערב זה את חיילות וחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו. נמצה את הדין עם העבריינים".