צה"ל פתח במבצע צבאי בג'נין

דובר צה״ל הודיע כי כוחות הביטחון תקפו מפקדה ששימשה כחמ״ל לפעילי טרור. עד כה ביצע חיל האוויר לפחות 6 תקיפות מהאוויר. דיווחים על חילופי אש בין כוחות צה״ל לחמושים פלסטינים

מחסום ג'למה. ארכיון
מחסום ג'למה. ארכיון | צילום: באסל עווידאת, פלאש 90

דובר צה״ל הודיע הלילה (שני) כי כוחות הביטחון ״פועלים במאמץ נרחב לסיכול טרור״, ברחבי העיר ובמחנה הפליטים ג'נין. עד כה ביצע חיל האוויר לפחות 6 תקיפות מהאוויר. בהודעות שהופצו לתושבים בג׳נין נכתב: ״הישארו בבתים״. חשודים בפעילות טרור קיבלו מסרון בו נכתב: ״המחנה נצור, הימנע מעימות, הנח את נשקך והסגר את עצמך, למען ביטחונך וביטחונם של הסובבים אותך״.

כוחות הביטחון תקפו מפקדה, המשמשת כחמ"ל של הפלגים השונים הפועלים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין". המפקדה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

גורם מדיני בכיר מסר, כי המטרה של הפעולה הנרחבת היא ״לסיים את תפקידה של ג׳נין כעיר מקלט לטרור. הפעולה תמשך ככל שיידרש״. הפעולה אושרה כבר לפני כעשרה ימים, ע״י רה״מ ושר הביטחון בתיאום כלל כוחות הביטחון. מלשכת רה״מ נמסר כי הוא מעודכן באופן שוטף בכל הפרטים.

לפי דיווחים פלסטיניים, התחוללו קרבות ירי בלב מחנה הפליטים ג׳נין, בין כוחות מיוחדים של צה״ל לבין חמושים פלסטיניים. הג׳יהאד האסלאמי בג׳נין מסר בתגובה למבצע: ״התוקפנות על ג׳נין לא תשיג את מטרותיה. ג׳נין לא תיכנע והאויב יישא באחריות להשלכות״.

דובר חמאס בעזה מסר: ״התוקפנות על ג׳נין לא תצליח והאויב הציוני ייכשל. נתניהו וישראל נושאים באחריות על השלכות התוקפנות על ג׳נין״.