הרצוג מגנה את אלימות המתנחלים: "מעשים לא חוקיים ולא מוסריים"

בטקס מצטייני השב"כ התייחס נשיא המדינה להתפרעויות כלפי תושבים פלסטינים בשטחים, ואמר כי המעשים "שומטים את הקרקע תחת כולנו". על המתקפה של השרה סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון אמר הרצוג: "ההשתלחות חסרת הרסן אינה יכולה לעבור לסדר היום - ועלינו לגנות אותה בתוקף"

זמן צפייה: 05:20

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (שני) דברים בטקס מצטייני השב"כ, וגינה את מעשי האלימות של מתנחלים כלפי תושבים פלסטינים בשטחים: "המעשים האלה אינם חוקיים ואינם מוסריים. הם פסולים מכל וכל, הם מכרסמים את יסודותינו, ושומטים את הקרקע תחת כולנו".

"אני מזהה עלייה משמעותית בשיח האלים בציבוריות הישראלית, מאז הפסקת השיחות בבית הנשיא, וחושש שהאלימות תדרדר ותהפוך לפיזית ודם יישפך", אמר הנשיא הרצוג, והמשיך: "בשבוע שעבר הטרור האכזרי גבה מאיתנו קורבנות יקרים. בנים יקרים, אזרחים יקרים. עולמות חרבו, משפחות התרסקו".

"למרבה הזעזוע", הוסיף הרצוג, נוכחנו לראות כי ישנם אזרחים ישראלים, אשר מצאו באירועים הקשים והכואבים הללו סיבה או נימוק מעוות להתפרעויות אלימות, אכזריות ומשולחות רסן, כלפי תושבים פלסטינים תמימים וחפים מפשע. אני מגנה את האלימות הזאת בכל תוקף".

הנשיא התייחס להודעה המשותפת שפרסמו הרמטכ"ל הרצי הלוי יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי וראש השב"כ רונן בר בנושא: "אני מבקש להזכיר לכולם לנהוג בכבוד ובהוגנות במי שפועלים יום ולילה – שעה-שעה – במלאכת ההגנה על מדינת ישראל, אזרחיה ומתיישביה". על התבטאותה של שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק נגד ההודעה אמר: "ההשתלחות חסרת הרסן באנשי כוחות הביטחון ובמפקדיהם, אינה יכולה לעבור לסדר היום ועלינו – על כולנו לגנות אותה בתוקף".

התפרעויות באום ספרא
התפרעויות באום ספרא | צילום: חדשות 13

כאמור, סטרוק תקפה את הצהרת ראשי מערכת הביטחון כשהתראיינה היום ברדיו "קול ברמה" ואמרה: "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

לאחר הריאיון סטרוק התנצלה בחשבון הטוויטר שלה על הביטוי "כוח וגנר", טענה שהוא "שגוי" וכי הוא "נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה". עם זאת, הוסיפה: "לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי ביטחון".

נזכיר כי בהודעה המשותפת של השלושה שפורסמה ביום שבת נכתב: "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן".