דיווח באיראן: יועץ צבאי של משמרות המהפכה נהרג בתקיפה בדמשק

על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים ברפובליקה האיסלאמית, יועץ צבאי בכיר של כוח קודס נהרג במהלך תקיפה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי הלילה בבירת סוריה

זמן צפייה: 00:19

כלי התקשורת המקומיים באיראן דווח היום (שישי) כי יועץ צבאי של כוח קודס, הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה ברפובליקה האיסלאמית, נהרג בתקיפה בדמשק במהלך תקיפה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי בשעות הלילה. על פי הדיווחים במדינה, שמו של היועץ שנהרג הוא מילאד חיידרי.

משמרות המהפכה פרסמו תגובה באיראן: "אנו מגנים את השתיקה של הקהילה הבינלאומית על התקיפות הישראליות בסוריה והפרת ריבונותה. תהיה תגובה על הפשע הזה". יחד עם זאת, ניתן להעריך שהיועץ האיראני שנהרג לא היה יעד התקיפה שדווחה, שנועדה ככל הנראה להמשיך את הפגיעה בנוכחות האיראנית בסוריה, וגם משמרות המהפכה יודעים זאת.

לפי אתר חדשות סורי המזוהה עם האופוזיציה הסורית והמסקר את הנעשה בבירה דמשק, "קול הבירה", דיווח כי כי מטרת התקיפה הייתה להשמיד שתי מערכות הגנה אוויריות של צבא סוריה בפאתי דמשק, מערכות הגנה ששונו ושודרגו באצמעות המיליציות הפרו-איראניות במהלך השנים האחרונות. כמו כן, המקורות טענו כי מטוסי הקרב של חיל האוויר טסו לפני ביצוע התקיפות בגובה נמוך וזאת במטרה לחשוף את המוצבים בהם נמצאים המכ"מים ומערכות ההגנה האוויריות שהותקפו.

היועץ האיראני מילאד חיידרי
היועץ האיראני מילאד חיידרי

כאמור, בסוריה דווח הלילה כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור דמשק, ונמסר כי ההגנה האווירית הסורית יירטה את הטילים שנורו. התקיפה אירעה קצת אחרי חצות, ודווח כי הותקפו מחסני נשק ונגרם נזק אך לא דווח על נפגעים.

אתמול דווח על הרוגים, פצועים ונזק לרכוש בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה באמצעות טילים שנורו למטרות. מקור צבאי צוטט באמרו כי סמוך ל-01:20 תקפה ישראל יעדים במדינה עם טילים שנורו מרמת הגולן. המקור הוסיף כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו ליירט כמה מהם.