"חוסכים בתקציב": הקרב של פרקליט נתניהו על זכויות נכי צה"ל

עורך הדין יוסי כהן, נכה צה"ל בעצמו, יצא למאבק נגד משרד הביטחון בטענה שאגף השיקום בו לא עושה מספיק עבור אלו שנפגעו במסגרת שירותם את המדינה. "מרגיש כאילו עושים טובה שנותנים לך"

זמן צפייה: 07:14

עורך הדין יוסי כהן, פרקליטם הצמוד של ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו ונכה צה"ל בעצמו, החליט להיאבק במשרד הביטחון על רקע ההתנהלות של אגף השיקום תחת מנכ"ל המשרד הנוכחי האלוף במילואים אמיר אשל, שלדבריו הפכה להיות חרפה, וכיום עסוקה בעיקר בלהילחם בנכים. "אני לא מבין מדוע משרד הביטחון מערים קשיים על הזכויות של נכי צה"ל. אתה מרגיש כאילו הם עושים לך טובה שנותנים לך".

במכתב האיום בתביעה שלו נגד אגף השיקום, כתב כהן בחריפות: "אני פונה אליכם מתוך חרדה לכלל נכי צה"ל, נוכח ההדרדרות חסרת התקדים ברמת הטיפול והשירותים להם הם זכאים מכוח החוק". בהמשך כתב כהן: "למרבה הבושה, חלק ניכר מעובדי אגף השיקום מנסים לקצץ יותר ויותר בשירותים להם זכאים הנכים". כהן, שעבר תהליך שיקום פיזי ארוך עקב פציעתו בצבא, ויתר על שירותי האגף רק מכיוון שהוא בעל אמצעים, ויכול היה להרשות לעצמו ללכת לרופאים פרטיים.

 כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"הכניסה לממשלה הייתה טעות": מירב כהן מדברת על הכול

עימותים בבני ברק: מתקהלים רגמו באבנים ניידת משטרה • תיעוד

כפי שפורסם בחדשות 13: משרד הבריאות החליט לחסן בני 18-16

עורך דין יוסי כהן
עורך דין יוסי כהן | צילום: חדשות 13

לאחרונה, כהן גילה כי נקבע לו תור לחצי שעה, חודשיים מרגע פנייתו, וזאת למרות שהוא היה זקוק לזה בדחיפות. בתוף כך, נודע כי משרד הביטחון מקצה יום בשבוע לחצי שעה לארבעה נכים, שזה אומר שבע וחצי דקות לנכה. בין היתר, כהן פרקליט ראש הממשלה כי אגף השיקום קיצץ לו מדמי הניידות, מהחזר הרכב, ולא שילם לו עוד 70,000 ש"ח להם זכאי. עם זאת, לא מדובר בטעות, אלא במדיניות, שממחישה את מה שמשרד הביטחון תחת המנכ"ל אשל והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ עושים כבר שנה - הם לא מאמצים את הדוח של האלוף איל בן-ראובן שהניח טיוטה לרפורמה מקיפה בכל שירותי אגף השיקום כבר לפני שמונה חודשים, הם מונעים העברת תקציבים שהופחתו מתקציב השיקום להתייעלות כלכלית, וכן נמנעים מלאפשר חקיקת חוק נכים חדש.

לאור זאת, כהן הבטיח להילחם בהם, ויש מאחוריו עשרות אלפי נכים שמרגישים שמדינת ישראל בוגדת בהם בכל יום. רגע לפני מערכת בחירות נוספת, הגיע הזמן לא רק להבטיח מנהיגות בשלטי חוצות, אלא גם לקיים אותה בהחלטות פשוטות ומוסריות. "זו לא תקלה. זה משבר. זה בור שחור שחייבים פעם אחת להלבין אותו כדי לתקן את המצב", אמר העו"ד.

תגובת דובר צה"ל: עו"ד כהן לא מסר כתב ויתור סודיות, ואנו מנועים מלהרחיב בעניינו. נציין רק שטענתו לגבי העיכוב בכינוס הוועדה הרפואית מוצדקת - אך היא נבעה ממשבר הקורונה. מעבר לכך, הטיפול בו בוצע כהלכה, לפי דין. האפשרות לשלוח מסמכים בפקס שמורה לנכים מבוגרים אך השימוש בכלי זה זניח".