גלנט בצפת: "נמשיך להכות בחיזבאללה עד שנשיג שקט לצפון"

שר הביטחון ביקר בעיר הצפונית בצל ההסלמה במערכה מול חיזבאללה, והתחייב: "נגביר את מאמצינו כדי להבטיח ביטחון לכל יישובי הצפון". ברקע: מאמצי האמריקנים להביא להפסקת אש שתמנע הידרדרות למלחמה כוללת בלבנון

זמן צפייה: 01:08

בצל ההסלמה בצפון, כשברקע נמשכים מאמצי האמריקנים להביא להפסקת אש בלבנון, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שישי) בצפת. במהלך הביקור, גלנט התחייב כי התקיפות נגד חיזבאללה יימשכו, ואמר: "נגביר את מאמצינו כדי להבטיח ביטחון לכל יישובי הצפון. אנו מחויבים להחזיר את אלה שעזבו לבתיהם בביטחון ולהעניק לתושבי צפת את הביטחון לו הם ראויים".

"תושבי צפת חזקים ואיתנים. מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם ולצדכם כדי להבטיח את שלומכם. אנחנו מכים את חיזבאללה בצורה קשה מאוד לאורך כל השנה ובמיוחד בשבועות האחרונים", הוסיף.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי ביקורו של גלנט בצפת נקבע בשל הפגיעה הישירה שספג בית בעיר מוקדם יותר השבוע, ולאחר שרק ביומיים האחרונים שוגרו לכיוונה כ-200 מטחי טילים.

השר גלנט בצפת
צילום: עיריית צפת
השר גלנט בצפת
צילום: עיריית צפת
השר גלנט בצפת
צילום: עיריית צפת

ביקורו של שר הביטחון החל בנקודת הפגיעה בשכונה הצפונית בעיר, שם הוא קיבל סקירה מראש העיר, יוסי קקון - שהציג את פרויקט משל"טי החירום של העיר, הכולל פריסה של מכולות חירום ייעודיות ומאובטחות, המצוידות בציוד חירום ונמצאות בנקודות אסטרטגיות.

בהמשך הביקור, התייחס שר הביטחון לחשיבות ההקפדה על הנחיות פיקוד העורף ואמר כי "היצמדות להנחיות מצילה חיים. ראינו זאת בבירור בפגיעה בשכונה הצפונית בעיר, כאשר מי שפעל על פי ההנחיות בממ"דים הצליח להימנע מפגיעה".

עשן מיתמר בדרום לבנון, לאחר תקיפות צה"ל
עשן מיתמר בדרום לבנון, לאחר תקיפות צה"ל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום שוגר מטח כבד מלבנון לעבר אזור מפרץ חיפה ויישובי הצפון. כ-10 שיגורים של חיזבאללה זוהו לעבר חיפה, ו-6 רקטות נפלו במי הכנרת. בגליל התחתון, צעיר כבן 25 נפצע באורח בינוני מרסיסי יירוט. בנוסף, צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה כטב"מים מול חופי ראש הנקה.