גלנט: כחצי ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, היתר מתחבאים

שר הביטחון סייר בגבול הצפון עם אלוף הפיקוד, ואמר כי כמחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, והיתר "מתחבאים ומפקירים את השטח לצה"ל". הוא הוסיף: "כוחות רבים פרוסים על הקו ופועלים התקפית במרחב כל העת. התקופה הקרובה תהיה מכריעה"

זמן צפייה: 01:14

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (רביעי) בפיקוד הצפון, שם קיים דיון מבצעי עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקצינים בכירים נוספים. גלנט קיבל סקירה על מאמצי ההגנה במרחב הגבול, ועל פעולות ההתקפה השונות - בדגש על חיסול מפקדי חיזבאללה בדרום לבנון.

בתום הדיון, אמר השר: "יש הרבה כוחות שפרוסים על הקו, יש פעולה התקפית הולכת ומתמשכת של כוחות צה"ל בכל דרום לבנון. מחצית ממפקדי חיזבאללה במרחב חוסלו, והחצי השני מתחבאים ומפקירים את דרום לבנון למפקדי צה"ל". הוא הוסיף: "המטרה העיקרית שלנו הייתה ונותרה לגרום לכך שישרור כאן מצב ביטחוני שונה, ושתושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם באופן שקט ובטוח. התקופה הקרובה תהיה מכריעה בהקשר הזה".

Whatsapp Image 2024 04 24 At 1
השר גלנט ואלוף פיקוד הצפון גורדין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ביום ראשון השתתף גלנט בהערכת מצב באוגדה 210 שבגבול סוריה, לצד מפקד האוגדה תת-אלוף ציון רצון ובכירים נוספים. בסופה אמר גלנט: "ראיתי את ההיערכות הטובה מאוד של כוחות צה"ל בגזרה המזרחית, וכיצד אנחנו מונעים את ההתבססות של כוחות חיזבאללה וגם כוחות איראניים שמנסים להגיע עד גבול רמת הגולן. אנחנו שומרים לעצמנו חופש פעולה מלא לפגוע בכל מטרה ובכל אויב שמנסה לסכן אותנו".

גם השר בני גנץ התייחס בתחילת השבוע למתיחות בגזרה הצפונית. "זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הגדול והדחוף ביותר", אמר, והתחייב בפני המפונים: "נפעל להחזיר אתכם הביתה בביטחון, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים".