גלנט: "ראינו פחדנות, ברגע האמת המחבלים הסתתרו או ברחו"

שר הביטחון התייחס בשיחה עם הכתבים הצבאיים לסיומו של מבצע "בית וגן", ואמר כי התקיפה האווירית הפתיעה את המחבלים וכי יעדי המבצע הושגו במלואם. "ב-48 שעות פגענו קשות במפעל הטרור בג'נין"

השר גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: שיר תורם, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט התייחס הערב (רביעי) בשיחה עם הכתבים הצבאיים לסיומו של מבצע "בית וגן", ואמר כי התקיפה האווירית הפתיעה את המחבלים בג'נין. "ברגע האמת הם הסתתרו או ברחו", אמר גלנט, "זה מחבלים שנלחמים עבור כסף או להראות לחברים שלהם. ראינו פחדנות והיעדר אומץ לב".

"היה קשה להפתיע, המועד היה ידוע למדי, אבל ב-48 שעות פגענו קשות במפעל הטרור בג'נין", אמר שר הביטחון, "עשרות רבות של אתרים עם בתי מלאכה לייצור מטענים וחמ"לים. יעדי המבצע הושגו במלואם. לצה"ל ושב"כ יש היום חופש פעולה, גם צוות לוחמים יוכל לנוע בסמטאות ג'נין ולבצע פעולה. היה קשה להפתיע. המועד היה ידוע למדי".

"הידיים הם פלסטיניות, בעיקר ג'יהאד איסלאמי, אבל המימון איראני", הוסיף גלנט, "כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים לא יזהה אותו. זה לא סוף פסוק". על התקרית בה נהרג רב-סמל דוד יצחק, לוחם יחידת הקומנדו "אגוז", אמר גלנט: "תקרית קשה, צה"ל בוחן את הדברים ואיך התרחשו".

רה''מ נתניהו והשר גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין
רה''מ נתניהו והשר גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין | צילום: שיר תורם, פלאש 90

שר הביטחון התייחס גם לשימוש במל"טים חמושים בשטחי יהודה ושומרון ואמר: "המשימה היא לשמור על האזרחים וחיילי צהל. אין מגבלה. אישרתי עוד לפני המבצע לצהל לפעול מהאוויר".

עוד הוא הוסיף: "הרשות הפלסטינית מתפקדת והמנגנונים שמבצעים את תפקידם זה אינטרס בטחוני ישראלי. היעד הוא שהם יבצעו את חלקם. אם הם יוכיחו אחריות וסיכול אנחנו נאפשר להם את זה. מדינת ישראל יודעת להתמודד עם האתגרים עם המנגנונים או בלעדיהם. ניתן לקורה בשטח לדבר".

תיעוד מג'נין
ג'נין ביום שאחרי מבצע ''בית וגן'' | צילום: רויטרס
הרס ברחובות ג'נין
הרס ברחובות ג'נין | צילום: רויטרס

בהתייחס לנושא של שיקום ג'נין אמר גלנט: "הפלסטינים ישקמו את ג'נין. בכל מקום שפעל D9 או שופל היה מקום עם מטענים. התוכנית שלהם היתה להפעיל מטענים במקומות רבים. קילפנו אותם והתשתיות נפגעו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים יאפשר הכנסת חומרים לשיקום.