גלנט: "נפעל בכל דרך; כל האפשרויות על השולחן"

שר הביטחון ביקר את לוחמי צה"ל שנפצעו בפעולה בג'נין בית החולים רמב"ם בחיפה, והתייחס לאפשרות של יציאה למבצע צבאי ביהודה ושומרון: "נגיע לכל מקום על מנת לשמר את חופש הפעולה שלנו"

זמן צפייה: 02:13

אחרי הפעולה אתמול בג'נין, במהלכה נפצעו שמונה לוחמי צה"ל, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שלישי) את הפצועים בבית החולים רמב"ם, והתייחס לאפשרות של יציאה למבצע צבאי ביהודה ושומרון: "נפעל בכל דרך נדרשת ונגיע לכל מקום על מנת לשמר את חופש הפעולה שלנו", אמר גלנט, "כל האפשרויות על השולחן".

"הלוחמים פעלו תחת אש בנסיבות קשות וגילו גבורה ואומץ לב, גם בעזרתם ההדדית וגם בהליך הפיקוד והשליטה בשטח", הוסיף, "יש לנו לוחמים ומפקדים מצוינים, ובזכותם סיימנו את האירוע הזה בצורה טובה. הנחיתי את מערכת הביטחון לפעול בפעולה יוזמת והתקפית, בכל מקום בו נשקפת סכנה לחיי אזרחינו וכוחותינו".

שר הביטחון גלנט בביקור אצל הלוחמים שנפצעו בג'נין
שר הביטחון גלנט בביקור אצל הלוחמים שנפצעו בג'נין | צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון
שר הביטחון גלנט בביקור אצל הלוחמים שנפצעו בג'נין
שר הביטחון גלנט בביקור אצל הלוחמים שנפצעו בג'נין | צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון
שר הביטחון גלנט בביקור אצל הלוחמים שנפצעו בג'נין
שר הביטחון גלנט בביקור אצל הלוחמים שנפצעו בג'נין | צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

כזכור, אתמול נשמעו קריאות לצאת למבצע צבאי בצפון השומרון בעקבות האירוע הקשה, אך גורמים במערכת הביטחון אותתו כי יש יותר אפקטיביות בשיטה הנוכחית של פעולות ממוקדות. השר גלנט אמר אתמול בשיחות פנימיות כי כרגע אין צורך במבצע, אך ישראל לא תהסס לצאת אליו אם תצטרך.

בינתיים, בג'נין מתכוננים לפעולה גדולה של צה"ל והנחת העבודה היא שמבצע הוא רק שאלה של זמן. בתוך כך, אחד מדוברי הג'יהאד האיסלאמי בעזה, דאוד שהאב, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי "מבצע חדש משמעו עוד פיצוץ של המצב, ואולי המצב הבא יכיל הפתעות שאף אחד לא יהיה מוכן אליהן. אנחנו מוכנים לעימות ואין לנו מה להפסיד".

מסוק מעל ג'נין
מסוק מעל ג'נין | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בצה"ל תחקיר ראשוני של הפעילות במחנה הפליטים, שממנו עלה כי מסוק אפאצ'י שהשתתף באירוע ספג פגיעה בזנבו מקליעים. כמו כן, נאמר כי בצבא "ערוכים לפעולות נקם". עוד נמסר כי לא ידוע על בלתי-מעורבים שנפגעו וארבעה מבוקשים נעצרו.

לפי התחקיר, "הפעילות המעצרים החלה ב-04:00 והייתה מסוערבת. המעצר החל בצורה טובה וחלקה. המסוערבים לא נחשפו. כל הלוחמים שנפגעו מהמטען היו בתוך הפנתר, שהוא כלי כבד יותר מג'יפ. שבעה כלים נפגעו מהמטען ומהירי - והמבצע הפך מורכב וכלל חילוץ תחת אש". עוד נמסר כי במבצע לקח חלק מסוק אפאצ'י, שלאחר נחיתתו זוהו פגיעות של קליעים בזנבו: "מה שמראה על חתירה למגע ושותפות בקרב".

עוד הוסיפו בצבא, כי "המטען שהתפוצץ הוא מטען מקומי מייצור עצמי. היינו בלא מעט אירועי מטענים. לא צריך לשאול איך זה קורה, אלא איך זה לא קרה עד עכשיו. אנשי המקצוע ואנשי המודיעין ינתחו את המטען. נבדק האם המטען הונח מבעוד מועד או שמא הונח הבוקר".

פעילות כוחות צה''ל בג'נין
פעילות כוחות צה''ל בג'נין | צילום: רויטרס

האירוע התחיל כשלוחמי יחידת המסתערבים של איו"ש נכנסו לג'נין בעקבות ידיעה של שב"כ על שני מבוקשים שתכננו להוציא פיגוע, כשבין היתר לאחר ביצוע המעצר מחבלים מפוצצים מטען גדול על ג'יפ ממוגן, שכנראה חודר אותו. הם מתכננים את המארב ביציאה של הלוחמים ומפוצצים עליהם את המטען. בצעד חריג, צה"ל אף הפעיל מסוקי קרב מסוג אפאצ'י בשמי ג'נין על מנת לאפשר פינוי פצועים מהמקום.