נתניהו איים על חיזבאללה; גלנט: "אחרי התמרון לא יהיה חמאס"

נתניהו אמר בסיור בצפון כי "חיזבאללה יעשה את טעות חייו אם ייכנס למלחמה". הוא שוחח עם לוחמי עוצבת הקומנדו: "אנחנו בקרב על החיים, בקרב על הבית. זו לא הגזמה, זו לא הפרזה - זו המלחמה. זה להיות או לחדול, הם צריכים לחדול". גלנט בחמ"ל המבצעי של חיל האוויר: "ייקח חודש, חודשיים, שלושה - אבל אחרי התמרון בעזה לא יהיה חמאס"

זמן צפייה: 04:10

שעות אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו, שסייר היום (ראשון) בגבול הצפון, שיגר איום לחיזבאללה ואמר כי "אם יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע ללבנון השנייה", אמר גם שר הביטחון גלנט בחמ"ל המבצעי של חיל האוויר: "זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, שאחריו לא יהיה חמאס. ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל לא יהיה חמאס. לפני שהאויב פוגש את כוחות השריון והחי"ר - הוא צריך לפגוש את חיל האוויר".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2322101927' autoplay='0' credit='שחר יורמן, משרד הביטחון' desc='גלנט בחמ"ל המבצעי של חיל האוויר' poster='' kid='1_h3frk9vb' duration='57']

נתניהו קיבל סקירה ממפקד עוצבת הקומנדו, אלו-משנה עומר, כהן וממפקד יחידת מגלן, סגן-אלוף א', על הקרבות העזים של לוחמי העוצבה, שבמהלכם חיסלו מאות מחבלים והצילו עשרות אזרחים, עד להשגת שליטה מבצעית בעוטף עזה ביממות הראשונות ללחימה. ראש הממשלה אמר כי חיזבאללה "יעשה את טעות חייו" אם יתערב במלחמה, והוסיף: "נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין, והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית".

בהמשך, שמע נתניהו על פריסת העוצבה בכלל הגזרות ועל פעילויות מבצעיות שלוחמיה מבצעים בגזרת הדרום, הצפון ויהודה ושומרון. בסיום, מפקד העוצבה ואנשיו הציגו לראש הממשלה את מוכנותם להמשך הלחימה והכרעת האויב בכלל הגזרות הן בכשירות ומיומנות הלוחמים, והן בסל האמצעים והיכולות של הקומנדו.

"נלחמתם בגבורה עילאית בעזה", אמר נתניהו ללוחמים. "הסיפורים הם רבי השראה. אני יודע שאיבדתם חברים, זה דבר מאוד מאוד קשה, אבל אנחנו בקרב על החיים, בקרב על הבית. זו לא הגזמה, זו לא הפרזה - זו המלחמה. זה להיות או לחדול, הם צריכים לחדול. אנחנו עכשיו בקרב כפול - קרב אחד זה קרב לבלום כאן, והקרב השני זה לנצח שם ניצחון מוחץ שמוחק את חמאס. לצורך זה אתם מחזיקים כאן כרגע את הקו, וגם שם חבריכם ערוכים לכל משימה בדרום. אתם ערוכים פה וערוכים שם.

נתניהו בביקור בעוטף עזה
נתניהו בביקור בעוטף עזה | צילום: אבי אוחיון

עוד אמר ראש הממשלה ללוחמים: "מה שאתם עושים פה ומה ששמעתי עכשיו מהמפקדים שלכם, זה דבר חשוב מאין כמוהו; אתם הורגים אנשי חיזבאללה שמנסים לתקוף את קו החזית שלנו. אני לא יכול להגיד לכם כרגע אם חיזבאללה יחליט להיכנס בצורה מלאה למלחמה. אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה. הוא יעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין, והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית. אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. אתם ערוכים לכל תרחיש. אתם גיליתם גבורה, רוח לחימה, נחישות - ועם הרוח הזאת אנחנו ננצח ניצחון מלא ושלם. אני רוצה להצדיע בפניכם, אתם גיבורים, אתם אריות, נלחמתם כאריות ותילחמו כאריות. עם ישראל כולם עומד מאחוריכם, עם ישראל כולו מצדיע לכם".