4 לוחמים נפלו, בהם אחיינו של איזנקוט; חייל נוסף מת מפצעיו

דובר צה"ל התיר לפרסום כי מאור מאיר כהן איזנקוט (25), אחיינו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה השר גדי איזנקוט, נהרג בדרום רצועת עזה - יום אחרי שבן דודו גל נפל. עוד שלושה לוחמים נפלו ברצועה ולוחם נוסף, שנפצע ב-7 באוקטובר, מת מפצעיו

זמן צפייה: 03:15

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום כי חמישה לוחמי צה"ל נוספים נפלו במלחמה, בהם ארבעה שנפלו בקרבות ברצועת עזה: רס"ר (מיל') ליאב אטיה, בן 25 מבאר שבע, לוחם בגדוד 6623 בעוצבת "חוד החנית" (55); רס"ר (מיל׳) עמרי בן שחר, בן 25 מגבעתיים, לוחם בגדוד 6623 בעוצבת "חוד החנית", סמ"ר יונתן דין חיים, בן 25 מרמת גן, לוחם בגדוד הנדסה 603 בעוצבת "סער מגולן" (7); וסמל מאור כהן איזנקוט בן 19, מאילת, לוחם בגדוד 12, חטיבת גולני, אחיינו של הרמטכ"ל לשעבר והשר גדי איזנקוט, שקיבל את ההודעה על מותו רק יממה לאחר נפילת בנו גל בקרבות. בנוסף, היום מת מפצעיו סמ"ר חיים מאיר עדן, בן 20, מרחובות, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, שנפצע קשה בקרבות ב-7 באוקטובר, ובמשך יותר מחודשיים נלחם על חייו.

בנוסף, 15 לוחמים נפצעו באורח קשה בסוף השבוע, בהם שני לוחמים במילואים שנפצעו כתוצאה מירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל בגבול הצפון. מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 425 חללי צה"ל, מתוכם 97 לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

סמל מאור כהן איזנקוט
סמל מאור כהן איזנקוט

בעיריית אילת ספדו לסמל כהן אייזנקוט: "העיר מרכינה ראש ומשתתפת בצערה הכבד של המשפחה, וכואבת את האסון שפקד את משפחת איזנקוט עם נפילתם של שניים מבניה, בהגנה על העם והמולדת ברצועת עזה. מאור ז״ל, בן 19 בנופלו, בוגר בית ספר התיכון ע"ש "גולדווטר", היה שחקן מוערך בקבוצת הנוער של מועדון הכדורגל "מכבי בני אילת", בנה של שרון איזנקוט, תושבת העיר, אח לעדן ואלמוג, ואחיינו של השר רא"ל במיל' גדי איזנקוט, שגדל והתחנך עיר, ושכל את בנו רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל".

ראש עיריית אילת אלי לנקרי, שביקר את המשפחה, ספד לו: "מאור, מטובי בניה של העיר, אהוד ואהוב על כולם, בן למשפחה אילתית ששורשיה נטועים עמוק בעיר ובמדינת ישראל, גיבור ישראל שלחם לצד חיילינו הגיבורים למען הגנה על המולדת וחרף נפשו למען קיומנו בארצנו. העיר אילת שביום רביעי האחרון ליוותה למנוחת עולמים את בן העיר רס"ר מתן דמארי ז"ל, שנפל גם הוא בקרב ברצועת עזה, כואבת ביחד עם כל עם ישראל את האסון של משפחת איזנקוט בו נפל מאור מאיר ז"ל ביום בו נטמן בן דודו, גל מאיר ז"ל ואנו נושאים תפילה שנהיה ראויים לנחישותם, אצילות נפשם וקורבנם של גיבורי הזמן הזה. יהי זכרם ברוך וחקוק בלב האומה".

גדי איזנקוט מספיד את בנו גל
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל | צילום: רויטרס

אלפים הגיעו אתמול לבית העלמין הצבאי בהרצליה, להלווייתו של רס"ר במיל' גל איזנקוט, בהם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שרים, רמטכ"לים ומפקדי צה"ל בעבר ובהווה. הזמר שלמה ארצי ביצע את השיר "ירח" לבקשת המשפחה.

רה״מ נתניהו מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל
רה״מ נתניהו מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל | צילום: קובי גדעון / לע״מ
הנשיא הרצוג מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו
הנשיא הרצוג מנחם את גדי איזנקוט בהלוויית בנו | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל | צילום: רויטרס

"גלוש, בננו הצעיר", ספד לו גדי איזנקוט בדמעות, "נולדת כשהייתי מח"ט גולני, אמא עדכנה אותי שהיא בדרך לבית החולים. מיהרתי מרמת הגולן אך הגעתי באיחור. באחת משיחות הנפש שלנו, אמרת לי שהייתי חסר לך מאוד הרבה מאוד שנים. עניתי לך שאני בטוח שאמא הייתה בשבילך כל הזמן, והייתי גאה ושמח לראות את הקשר העמוק שלך עם אמא ועם האחים".

"כשבגרת, התפעלתי מהרצינות התהומית שלך, לצד הומור ורוח שטות", הוסיף איזנקוט, "מצוינות הייתה אצלך דרך חיים. בלימודים, בטריאתלון, בצופים ושוב בלימודים. היית מאוד גאה במשפחה, אבל רצית תמיד לעמוד בזכות עצמך. ב-7 לאוקטובר הקפצתי אותך למפקדת האוגדה. מאז, שירתת במילואים לצד חברך מהמסלול, איל ברקוביץ' זכרונו לברכה".

גדי איזנקוט ובתו בהלוויית בן הזקונים גל
גדי איזנקוט ובתו בהלוויית בן הזקונים גל | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל
גדי איזנקוט בהלוויית בנו גל | צילום: רויטרס
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל
גדי איזנקוט מספיד את בנו גל | צילום: רויטרס

עוד אמר איזנקוט בהספדו: "לפני שבוע הגעת במסגרת ההפוגה ושמחת לראות ולשמוע שהפעילות ההתקפית שבה השתתפת תרמה לשחרור החטופים. בעיקר דיברת על הילדים הקטנים. במשפחה הסתכלנו תמיד בעיניים בורוקות על הקשר המיוחד שלך עם הנכדים שהתמגנטו אליך בכל מפגש. בשיחה על המלחמה אמרת לי שאתה והחברים שלך לפלוגה מרגישים שהיא צודקת, שחייבים להחזיר את כל החטופים ולהביס את חמאס אחרי המתקפה הברברית והאכזרית שביצעו. מדי פעם היית לוקח למ"פ את הטלפון המסווג והיית מתקשר לומר שהכל בסדר".

"גל, אני בטוח שנמשיך במערכה במאמץ לחזק את המדינה שכה אהבת, בעיקר שתהיה חזקה, מפותחת וצודקת, כמו שתמיד נהגת לבקר על דברים שלא מצאו חן בעיניך שקרו פה. אהוב ליבנו, אני מבטיח לך שנמשיך להיות משפחה מלוכדת ומאושרת, כדי שההקרבה הרבה שלך ושל הנופלים לא הייתה לשווא, אני מצדיע לך בן אהוב. אוהבים אותך לעד, אבא, אמא וכל המשפחה. אני מבטיח לך שנעשה הכל כדי להיות ראויים למען מי שהקריב ולמען עם ישראל כולו, שמחבק אותנו בשעה קשה זו".

רס״ר (מיל') נפתלי יונה גורדון, רס״ל (מיל') עומרי רוט, רס״מ (מיל') קובי דבש, רס״ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ'

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה לוחמי צה"ל במילואים שנפלו בקרבות ברצועת עזה: רס"ר במיל' נפתלי יונה גורדון, בן 32 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), רס"ל במיל' עומרי רוט, בן 25 מקצרין, מפקד טנק בגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), רס"מ במיל' קובי דבש, בן 41 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), ורס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ', בן 28, מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551).