בגיבוי בן גביר והמפכ"ל: הלוחמת שתקפה פלסטינית הוחזרה למג"ב

רס"ר אוריאן בן כליפא, שוטרת מג"ב שהורשעה בתקיפה לאחר שתועדה חונקת את חלא סלים, תושבת מזרח ירושלים, הוחזרה לשירות במשמר הגבול עד תום ההליך המשפטי נגדה - באישור המפכ"ל ובתמיכה השר לביטחון לאומי בן גביר: "כשנאבקים בטרור המאבק לא נעשה בתנאי מעבדה - אלא תחת לחץ ובסביבה עוינת"

זמן צפייה: 01:11

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, החליט להחזיר את הלוחמת רס"ר אוריאן בן כליפא לשירות בחיל עד לתום ההליך המשפטי נגדה - וקיבל את אישורו של מפכ"ל המשטרה וברכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בשבוע שעבר הרשיע בית משפט השלום בירושלים את בן כליפא, לוחמת מג"ב לשעבר שתועדה חונקת את תושבת מזרח ירושלים חלא סלים, בתקיפה. השופטת זיכתה את בן כליפא מסעיף שיבוש מהלכי חקירה, אך על התקיפה כתבה: "לא הייתה סמכות לשימוש בכוח".

כמו כן, השופטת מתחה ביקורת על מח"ש ואמרה כי "בחקירת מח"ש המתינו זמן רב לזמן את העדים לאירוע - בני משפחה של המתלוננת. נוכחות של אבי המתלוננת בחקירת האח ותרגום הדברים מלמדת על טעות יסודית של מח"ש. לא נגבתה עדות משוטרי יס"מ הנראים בסרטונים. בנסיבות אלה שהחקירה התנהלה כה ברשלנות העמדתה לדין בעבירת שיבוש סותרת את תחושת הצדק ולכן אין להרשיעה בה".

בן גביר אמר: "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני. בניגוד למה שככל הנראה סבורים גורמים במח"ש ומערכת המשפט, כשנאבקים בטרור המאבק לא נעשה בתנאי מעבדה - אלא תחת לחץ ובסביבה עוינת. אני מברך את מפקד מג"ב והמפכ"ל על ההחלטה החשובה, ומאחל לרס"ר בן כליפא הצלחה רבה בהמשך שירותה למען עם ישראל ומדינת ישראל במשמר הגבול".

השר איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים במשרד לביטחון לאומי
השר איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי במסיבת עיתונאים במשרד לביטחון לאומי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר: "על כולנו לזכור כי פעילות המשטרה מורכבת ומאתגרת והשוטרים נאלצים להתמודד עם סיטואציות לא פשוטות. על כן כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל יקבל מעטפת סיוע הגנתית שילוו אותו על פעילותו במסגרת תפקידו. נמשיך לעקוב אחר ההליך המשפטי וללוות את הלוחמת".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר: "לאורך כל ההליך המשפטי, מפקדים וגורמים מקצועיים בחיל ליוו את הלוחמת אוריאן וכך גם ימשיכו ללוות לאורך כל הדרך. לוחמי החיל ניצבים בכל עת מול משימות רבות ואתגרים מורכבים ולכך אנחנו מכשירים ומאמנים את הלוחמים והמפקדים שלנו".

כתב האישום הוגש בינואר 2022, כחודשיים לאחר האירוע, ובו נכתב כי בן כליפא הוצבה באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום, כשצעירה מוסלמית ואחיה ביקשו מהשוטרת לעבור את החסימה והנאשמת סירבה לכך. בשלב מסוים השוטרת דחפה את הצעירה, שביקשה שלא תעשה כך, ואז דחפה אותה פעם נוספת.

בהמשך, לאחר שאחיה של סלים ניסה להתערב, השוטרת, כך לפי כתב האישום, תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו. בן כליפא תפסה את הצעירה המוסלמית, משכה והסירה ממנה את החיג'אב שעטתה על ראשה. אז היא משכה בשערותיה, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה.