צה"ל איתר גופות ברצועת עזה: "הכוחות פועלים לחלץ אותן"

לפי דובר צה"ל, מספר גופות אותרו ברצועה: "החילוץ והזיהוי יימשכו מספר שעות". ככל הנראה מדובר בגופות חטופים - אך טרם נמסרה הודעה רשמית בנושא: "להימנע משמועות". מטה המשפחות: "ממחר המדינה תרעד"

זמן צפייה: 11:46

דובר צה"ל הודיע הלילה (שבת) כי "צה"ל איתר מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה". ככל הנראה מדובר בגופות של חטופים - אך טרם נמסרה הודעה רשמית בנושא. בצה"ל אמרו כי בניגוד לשמועות שהופצו בשעות האחרונות - לא הופעלה אש במהלך המבצע. "בשלב זה הכוחות עדין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך מספר שעות", נמסר, "אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות". הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר ב-16:00.

מטה המשפחות מסר הודעה זמן קצר אחרי הודעת צה"ל: "נתניהו הפקיר את החטופים. זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה, נגמרה ההפקרה".

מחאה למען שחרור החטופים
מחאה למען שחרור החטופים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ההודעה של צה"ל מגיעה ברגע הפגנות סוערות בת"א למען שחרור החטופים ונגד הממשלה. פרש משטרה דרס את נטלי צנגאוקר, שאחיה מתן חטוף, ופצע אותה. עינב צנגאוקר, אימו של מתן, תקפה בחריפות את הדרג המדיני יחד עם קרובי חטופים נוספים: "לכולם ברור שאין כאן שיקול ביטחוני, ולא שיקול מדיני, ולא שום שיקול ענייני מלבד שיקולים פושעים של הישרדות פוליטית".

"נתניהו והשפוטים שלו בקבינט החליטו לטרפד את העסקה באמצעות ספין פילדלפי, ובכך הם גזרו על החטופים גזר דין מוות ביודעין. נתניהו הוא לא מר ביטחון – הוא מר מוות. מטרפד עסקה בדם קר, ורוצח את היקרים שלנו. לחברי הקבינט - הפכתם את ציר פלדלפי לקבר האחים של החטופים. משמעות כל חטוף שיוצא להורג היא שאצבעותיכם לחצו על ההדק. אנחנו זועקים לחברי הקואליציה שנותרה בהם חתיכת לב להביא להחלפתו המיידית של נתניהו, להביא עסקה, להציל את החטופים ולהציל את המדינה".

הצהרת משפחות חטופים מחוץ לקריה
הצהרת משפחות חטופים מחוץ לקריה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408311856' autoplay='0' credit='אור הלר והילה אלרואי' desc='עינב צנגאוקר בריאיון לחדשות 13' poster='' kid='1_sl6ymp74' duration='332']

פרש משטרתי בהפגנה בת"א
פרש משטרתי בהפגנה בת"א | צילום: רויטרס
משפחות חטופים בהצהרה, סמוך לבסיס הקריה
משפחות חטופים בהצהרה, סמוך לבסיס הקריה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יהודה כהן, אביו של נמרוד שנחטף מהטנק בחיים, אמר: "אתמול התבשרתי על כך שנתניהו החליט לגזור גזר דין מוות על הבן שלי. אחרי פשעי חברי הקבינט, אנחנו זועקים לחברי הקואליציה שנותרה בהם חתיכת לב, להביא להחלפתו המיידית של נתניהו, להביא עסקה, להציל את החטופים ולהציל את המדינה! תצילו אותם! כולם כבר מבינים שציר פילדלפי זה ספין חלול שנתניהו דחף כדי לטרפד את העסקה. הרמטכ"ל אמר בישיבת הקבינט שצה"ל יידע להיכנס ולחזור לציר פילדלפי בתום הפסקת האש. הוא הוסיף ש'יש מספיק אילוצים למשא ומתן, לא צריך להוסיף אחד כזה'. ראש המוסד אמר שאין בהצבעה היגיון. לכולם ברור שאין כאן שיקול ביטחוני, ולא שיקול מדיני, ולא שום שיקול ענייני מלבד שיקולים פושעים של הישרדות פוליטית. לכולם גם ברור שאם לא תהיה עסקה, אנחנו בסכנה ממשית למלחמה רב-אזורית ואסון נוסף. נתניהו מפקיר את החטופים, וגם את כל אזרחי המדינה".

דני, אחיו של החטוף איציק אלגרט, אמר גם הוא: "חברי הקבינט, למעט שר הביטחון שנלחם להצלת החטופים - כולכם חברי קבינט המוות. ‏אתם שותפים מלאים להפקרה. ‏זהו קבינט של כופרים, שאין בו שמץ של יהדות ולאומיות. רק שררה, כסף וכוח. הצבעתכם הייתה הודעת המוות של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ‏הפכתם את ציר פלדלפי לקבר האחים של החטופים. סינוואר הנאצי יהפוך אותו לבאבי יאר של עזה. ‏לא תימלטו מהאשמה. היא תביט בכם בכל פעם שתסתכלו במראה, היא תרדוף אתכם כל חייכם, וגם אחרי, בדברי הימים של המדינה שהייתה ונחרבה בגללכם. ‌‏ילדיכם והדורות הבאים שלכם, יישאו את אות הקין שלכם לדורי דורות".

איציק הורן, אביהם של איתן ויאיר, אמר: "שר הביטחון גלנט חשף בישיבת הקבינט את האמת על קבלת ההחלטות של נתניהו. הוא מנהל את המשא ומתן לבד, הוא מחליט לבד, הוא כופה החלטות לבד והוא משקר. חייבים להחליף אותו מיידית כדי להציל את החטופים והמדינה. אנחנו פונים שוב לממשל האמריקני:
אל תאמינו לנתניהו. מדובר בנוכל שקרן חסר מצפון ומוסר, שדואג רק לעצמו על הגב של עמו. אתם חושבים שתוכלו להתמודד איתו - אבל לא הבנתם מי האיש: הוא יעשה הכול, פשוט הכול, כדי שלא תהיה עסקה וכדי שתימשך המלחמה לנצח. אנחנו שוב קוראים לכם - אל תתנו לו להוציא להורג את החטופים. תעשו אתם הכול כדי להציל אותם.

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, אמרה: "אני לא יכולה לדמיין מה מרגישים חטופים שנמצאים בעינויי גוף ונפש כמעט 11 חודשים - ואז הם אולי שומעים שראש הממשלה שלהם החליט לגזור את דינם למוות. מה עובר להם בראש? מה הם מרגישים? אנחנו נצעק מכאן לאהובינו שבשבי: תחזיקו מעמד, אל תתייאשו. אנחנו לא נוותר עד שנחזיר את כולכם. העם רוצה את החטופים בבית, והעם לא יוותר. הציבור נושא עיניו לשר הביטחון גלנט ולחברי צוות המשא ומתן: תמשיכו להילחם על החטופים, אל תוותרו עליהם עד שתהיה עסקה. לציבור שוב נאמר: אתם הכוח והתקווה שלנו. תמשיכו להילחם איתנו עד שנחזיר את כולם. חייבים להחליף את נתניהו כדי להציל את החטופים והמדינה".