גלנט: "היעד - ניצחון והחזרת החטופים; התמרון יגיע"

יממה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה והודיע כי ישראל "נערכת לכניסה קרקעית" וכי גם הוא יצטרך "לתת תשובות" - כינס שר הביטחון מסיבת עיתונאים: "זו מלחמה על הבית. זו או אנחנו - או הם. יגיעו שלבים נוספים במלחמה, אני נחוש להביא לניצחון. אין לנו ברירה אחרת"

זמן צפייה: 12:25

ביום ה-20 למלחמה, שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, ואמר:"אנחנו ברגעים מכריעים. זו מלחמה על הבית, ואנחנו ננצח בה. זה או אנחנו - או הם. ב-7 באוקטובר חמאס פתח במלחמה. זו מלחמה נגד אזרחי ישראל, ילדים קטנים, נשים, ניצולי שואה. זו מלחמה נגד יישובים אזרחיים. זו מלחמה של רצח. של אונס. של חטיפה. של ביזה. זו מלחמה שמיועדת להרתיע אותנו ועל מנת לשלול את הרצון של אזרחי ישראל לחיות פה. אנחנו ננצח בה. אני יודע את זה, כי ראיתי כבר ב-7 באוקטובר וב-8 באוקטובר את החיילים והאזרחים נלחמים, מסתערים אל מול האש; את המג"דיות לוקחות רימונים וזורקות אותם לחדר הבא ומסתערות. ראיתי מח"טים נופלים בקרב ומפקדי אוגדות מובילים באופן אישי את המלחמה מחדר לחדר, מיישוב ליישוב.

"במאמץ שלהם הם בלמו את ההתקדמות של האויב - גם אל עומק מדינת ישראל וניתקו את היכולת שלו לפגוע באזרחים נוספים. מיד לאחר מכן, בחלוף 24 שעות, עברנו להתקפה באש. זו התקפה קטלנית, מדויקת ורבת עוצמה מהאוויר, מהיבשה ומהים. היא פוגעת בבונקרים, במנהרות, בפירים, במוצבים, בחדרי התקשורת, במחבלים - מאלה שבשטח ועד אלה שמנהלים אותם. חובתנו לנצח במלחמה הזאת. זה החוזה הבלתי-כתוב בין הממשלה לציבור בישראל. חובתי כשר הביטחון, כאחראי על מערכת הביטחון, להוביל לכך שאנו ננצח ואזרחי ישראל יוכלו להמשיך ולחיות כאן בשקט ובשלווה כפי שמגיע להם".

"אנחנו הולמים באש ומייצרים את התנאים להמשך המערכה. יגיעו גם שלבים נוספים. אנחנו מכינים אותם ואנחנו נבצע אותם. אני נחוש להביא לניצחון. אני נחוש, יחד עם מערכת הביטחון כולה – לעשות כל מאמץ על מנת להשיב את החטופים למשפחותיהם. זו חובה עליונה שלי, לצד המאמץ של ניצחון מוחלט במלחמה. אירוע כזה לא קרה למדינת ישראל ב-75 שנות קיומה. מה שיקרה ב-75 השנים הבאות תלוי במידה רבה בהישג של הקרב הזה. אין לנו ברירה אחרת, אין שום אפשרות אחרת חוץ מלנצח. התמרון יגיע ולא ירחק היום. הוא יקרה כשייווצרו התנאים המתאימים על מנת להכות בחמאס. כשזה יקרה – אתם תראו ותבינו את עוצמתו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2510232526' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "כולם יצטרכו לתת תשובות. גם אני"' poster='' kid='1_jk0dxs52' duration='377']

אתמול נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה - ואמר: "אנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה. לא אפרט מתי ואיך, העיתוי ייקבע על-ידי הקבינט". הוא הוסיף: "אני מרכין את ראשי בפני משפחות הנרצחים והחטופים. המחדל של 7 באוקטובר ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני. אבל זה יקרה אחרי המלחמה".

נתניהו אמר: "כשניכנס לעזה, בהמשך הלחימה, אנו נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים האלו. אני קורא שוב לאוכלוסייה הבלתי-מוערבת בעזה - תפנו את דרום הרצועה. אזרחי ישראל, גם תוך סערת הקרב איננו שוכחים לרגע את הכאב העצום של האובדן של למעלה מ-1,400 אחינו ואחייתנו, שנפלו בקרב מול מפלצות הטרף". לדברי ראש הממשלה, "אנו עובדים מסביב לשעון כדי לממש את יעדי המלחמה - בלי שיקולים פוליטיים. הצלת המדינה היא הדבר היחיד העומד לנגד עינינו. אנו ממטירים על חמאס אש תופת. הרגנו אלפי מחבלים".