החות'ים השתלטו על ספינה בים האדום: "טרור איראני"

על סיפונה של הספינה, שיצאה מטורקיה בדרכה להודו, נכחו 5 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים - ולא נכחו בה ישראלים. מדובר צה"ל נמסר: "מדובר באירוע חמור מאוד ברמה העולמית, אך הספינה לא ישראלית". גלנט: "מזהים נטייה הולכת וגוברת של איראן להעצים את תקיפות המיליציות נגד ישראל באמצעות השלוחים בעיראק, סוריה ותימן"

זמן צפייה: 02:34

מילציית החות'ים בתימן השתלטה היום (ראשון) על ספינת משא ששטה בדרום הים האדום, סמוך לתימן. הספינה, שיצאה מטורקיה בדרכה להודו, מופעלת על ידי חברה יפנית ועל סיפונה נכחו 5 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים. משרד רה"מ אמר על המקרה: "מדובר במעשה טרור איראני, שמבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינ"ל לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים". כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חמור מאוד ברמה העולמית".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "איראן היא שורש העוינות והתוקפנות נגד מדינת ישראל. המלחמה היא רב-זירתית למרות שעוצמתה מתמקדת בעזה. במערכת הביטחון מזהים בימים האחרונים נטייה הולכת וגוברת של איראן להעצים את תקיפות המיליציות נגד ישראל באמצעות השלוחים בעיראק, סוריה ותימן. אנו עוקבים אחר הדברים ונדע לפעול בזמן, במקום ובעוצמה המתאימים".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט (ארכיון) | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לדברי גלנט, "בצפון, מתחילת המלחמה, חיזבאללה ירה למעלה מ-1,000 חימושים נגד יעדים ישראלים, אבל סופג פגיעות משמעותיות בהרבה. אנו מסכלים חוליות ירי ופוגעים בנכסים ויעדים צבאיים, החיזבאללה משלם מחיר כבד בכל יום. בנוסף, ביהודה ושומרון יש ניסיונות רבים להוציא פיגועים נגד ישראלים שמסוכלים מדי יום עלידי צה"ל ושב"כ".