אחרי המבצע בעזה: צה"ל נטרל מנהרת חמאס בגבול הרצועה • תיעוד

כוחות צה"ל סיימו אתמול לנטרל מנהרה התקפית בעומק עשרות מטרים בצפון הרצועה, שבעקבות המבצע האחרון בעזה אולץ הצבא להמתין עם סיום טיפולה. מפקד אוגדת עזה: ישנן מנהרות נוספות ידועות, אך הן אינן חוצות את הגבול

זמן צפייה: 02:51

צה"ל סיכל מנהרה גדולה של ארגון הטרור חמאס. כך הותר היום (שני) בצהריים לפרסום. מדובר במנהרה התקפית באזור צפון רצועת עזה שאתמול הושלם הנטרול שלה. מדובר במנהרה שיצאה מהעיר עזה בעומק עשרות מטרים, שחצתה את הגבול הבינלאומי, אך לא חצתה את המכשול.

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני, אמר היום בתדרוך לעיתונאים כי מדובר במנהרה שהותקפה כבר במבצע שומר חומות בשנה שעברה. "בתקופה האחרונה זיהינו מאמץ של חמאס לחדש אותה בהסתעפות נוספת", אמר אלוני. "אחרי הזיהוי, התחלנו בפעולות לנטרל את המנהרה".

אחד מפירי מנהרת חמאס בגבול עזה
אחד מפירי מנהרת חמאס בגבול עזה | צילום: דובר צה''ל

כוחות צה''ל פועלים לנטרל את מנהרת חמאס בעזה
כוחות צה''ל פועלים לנטרל את מנהרת חמאס בעזה | צילום: דובר צה''ל

כוחות צה''ל פועלים במנהרת חמאס שנוטרלה
כוחות צה''ל פועלים במנהרת חמאס שנוטרלה | צילום: דובר צה''ל

לדברי אלוני, המנהרה לא שמישה ולא מהווה איום. "פגענו בה בפנים, הזרמנו לתוכה חומרים. יש עוד מנהרות חמאס שאנחנו מכירים, שאינן חוצות את הגבול", כך מפקד אוגדת עזה שציין כי מבצע עלות השחר שהסתיים לאחרונה אילץ את הצבא להמתין.

"היינו במערכה עם הג'יהאד האיסלאמי והיו איומי נ"ט וצליפה. העבודה הייתה גלויה. גילינו אותה שהיא מתקרבת למכשול", סיפר אלוני. "תקיפה לא הייתה עוזרת. היה צריך לנטרל אותה מבפנים ומלמטה".