67 פצועים מפגיעת כטב"ם באזור בנימינה, בהם 4 במצב אנוש

במד"א הכריזו על אירוע רב נפגעים בעקבות פגיעת הכטב"ם באזור בנימינה. כלי הטיס העוין חצה מכיוון לבנון, ולא הופעלו אזעקות. כוחות רפואה גדולים הגיעו לאזור ומעניקים טיפול בשטח לפצועים. מתחקיר צה"ל עולה כי שוגרו שני כטב"מים, שאחד מהם יורט, בזמן שעם השני אבד הקשר, זמן קצר לפני שפגע במטרה

זמן צפייה: 03:33

67 בני אדם נפצעו הערב (ראשון) בדרגות שונות, בהם ארבעה במצב אנוש, חמישה במצב קשה, וכל השאר במצב בינוני ומטה, מפגיעת כטב"ם באזור בנימינה. אזעקות לא הופעלו במהלך שיגור כלי הטיס שחצה מלבנון. במד"א הכריזו על אירוע רב נפגעים. מפרטים ראשוניים עולה כי שני כטב"מים עשו דרכם לאזור, כשבאזור נהריה מיורט הכטב"ם הראשון. הקשר עם הכטב"ם השני אבד, וכעבור זמן קצר התרסק במקום.

שישה פצועים, שמצבם נחשב לקשה יותר, פונו לבית החולים שיב"א במסוק צה"ל. שאר הפצועים, בדרגות הנחשבות לקלות יותר, הועברו לבית החולים הלל יפה בחדרה שם עוברים הערכה של מצבם. בחיל האוויר החלו בתחקור האירוע, במטרה להבין מדוע הכטב"ם שפגע לא זוהה, ובצה"ל מעריכים כי מדובר על חתימה נמוכה של הכטב"ם, כמטרה קטנה, אשר מקשה על המכ"ם לזהות אותו.

בחיזבאללה קיבלו אחריות על שיגור הכטב"ם, וטענו כי שיגרו מספר כלי טיס. בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר כי לפני מדיניות הם משגרים לעבר בסיסים של צה"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410132124' autoplay='0' credit='' desc='פינוי פצועים במסוק' poster='' kid='1_3te85mlx' duration='9']

מסוק מפנה פצועים
מסוק מפנה פצועים | צילום: פלאש 90

ביום שישי, קצת אחרי כניסת צום יום הכיפורים, אזעקות הופעלו באזור השרון כאשר שני כטב"מי נפץ של חיזבאללה שוגרו מלבנון והגיעו עד מרכז הארץ. אחד יורט, נבדק אם השני התפוצץ בים. נזק נגרם לבניין דיור מוגן בהרצליה, לא היו נפגעים.

פגיעה בבית אבות בהרצליה בערב יום הכיפורים
פגיעה בדיור מוגן בהרצליה בערב יום הכיפורים

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי 25 חיילים נפצעו מירי נ"ט בשתי תקריות שונות בדרום לבנון, בהם שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני, ו-19 במצב קל. הבוקר מסר דובר צה"ל כי קצין ולוחם במילואים נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום לבנון.

זירת הפגיעה בקריית שמונה
זירת הפגיעה בקריית שמונה בשבוע שעבר | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
3cnzty
רויטל יהוד ודביר שרביט, בני הזוג שנרצחו במטח לקריית שמונה

המטחים הבלתי פוסקים של חיזבאללה מלבנון לעבר יישובי ישראל גובים עוד ועוד קורבנות, ורק ביום רביעי שעבר נהרגו בני הזוג רויטל יהוד בת ה-45 ודביר שרביט בן ה-43 מפגיעת רקטה במטח לעבר קריית שמונה. בני הזוג התגוררו בעיר במהלך השנתיים האחרונות, ונהרגו מפגיעת רסיסים לצד שלושת כלביהם, לאחר שיצאו לטייל איתם ולא הספיקו להגיע למרחב מוגן.