הרמטכ"ל: "חיסולים? במקרים מסוימים, לא מעניין אותי בחירות או חגים"

אחרי יום הקרב בג'נין שהוביל לחילופי אש שנמשכו שעתיים וחצי ונגמר בחמישה מחבלים הרוגים ובקריאות לנקמה בישראל - קיים הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הערכת מצב, שבה אמר: "בכל מקום שבו יש מודיעין על מחבלים - תיכנסו ותטפלו בהם". גורמים ביטחוניים אמרו כי המבצע הנוכחי היה הכרחי כדי לסכל פיגוע קרוב

זמן צפייה: 00:50

גם בגל הטרור הזה - זה היה מבצע חריג ואולי הקרב הקשה ביותר שניהלו בצה"ל: בשעת בוקר, לאור יום, פשטו המסתערבים וכוחות צה"ל על מחנה הפליטים ג'נין - מהלך שהוביל די מהר לחילופי אש שנמשכו שעתיים וחצי. זה נגמר בלפחות חמישה מחבלים הרוגים - ובקריאות לנקמה בישראל. בינתיים, במהלך היום (רביעי) התקיים דיון הערכת מצב בקרב צמרת מערכת הביטחון, והרמטכ"ל אביב כוכבי אמר: "בכל מקום שיש מודיעין על מחבלים - תיכנסו ותטפלו בהם".

בנוסף, הרמטכ"ל אישר להפעיל "במקרים מסוימים" סיכולים ממוקדים מהאוויר, "אם לא תהיה דרך אחרת לטפל במחבלים. לא מעניין אותי בחירות ולא חגים". כמו כן, גורמים ביטחוניים אמרו כי המבצע הנוכחי היה הכרחי כדי לסכל פיגוע קרוב.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2809222003' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_zem46to6' duration='']

כאמור, הבוקר פעלו כוחות מג"ב, צה"ל ושב"כ בג'נין. הם כיתרו את בית משפחת המחבל ראעד חאזם שביצע את הפיגוע בבר ה"אילקה" ברחוב דיזנגוף בתל אביב שבו נרצחו שלושה בני אדם. דובר צה"ל אישר כי אחיו של המחבל, עבד אל-רחמאן חאזם ומבוקש נוסף בשם מוחמד אלאלונה חוסלו, ועל-פי דיווחים פלסטיניים שלושה מחבלים נוספים חוסלו. בנוסף על פי הדיווחים במקום נפצעו 10 פלסטינים, שלושה מהם במצב קשה. במקביל, מטען שהכינו המחבלים לכוחות התפוצץ עליהם והבעיר את הבית.

אחיו של המחבל ומוחמד אלונה היו מבוקשים על ידי צה"ל בשל במספר פיגועי ירי בעת האחרונה, בהם פיגוע הירי לעבר טרקטור של משרד הביטחון סמוך לכפר ג'למה ב-13 בספטמבר. כמו כן עסקו בהוצאת פיגועים משמעותיים נוספים בתקופה הקרובה. בנוסף, במהלך הלילה נעצרו על ידי כוחות צה"ל שלושה מבוקשים נוספים.

3 מתוך 4 המחבלים ההרוגים בגנין
3 מתוך המחבלים ההרוגים בג'נין

כזכור, ברק לופןאיתם מגיני ותומר מורד, נרצחו באפריל האחרון בפיגוע ירי בבר "אילקה" במרכז רחוב דיזנגוף, ושישה אנשים נוספים נפצעו. המצוד אחר המחבל נמשך לאורך הלילה, כאשר לפנות בוקר הוא אותר במסגד ביפו וחוסל.