פגיעה בבית בגבעת אבני: "היה פיצוץ מטורף, הממ"ד הציל אותנו"

ביתו של דודי יצחק בגבעת אבני ספג פגיעה ישירה במטח לגליל התחתון: "שמענו אזעקה, ולקחתי את הילדה לממ"ד. סגרנו את הדלת - ותוך 10 שניות נשמע פיצוץ מטורף". לדבריו, בשלב הזה הוא הבין שהרקטה פגעה ישירות בביתו: "זה נס גלוי. הממ"ד הציל לנו את החיים"

זמן צפייה: 01:14

אחת הרקטות שנורו מלבנון במטח הכבד לעבר הגליל התחתון אחר הצהריים (שני) פגעה ישירות בבית ביישוב הקהילתי גבעת אבני, באזור צומת גולני. דודי יצחק, שמתגורר במקום, סיפר לחדשות 13 על שהתרחש: "שמענו אזעקה, ולקחתי את הילדה לממ"ד. סגרנו את הדלת - ותוך 10 שניות נשמע פיצוץ מטורף".

לדבריו, בשלב הזה הוא הבין שהרקטה פגעה ישירות בביתו: "זה נס גלוי. הממ"ד הציל לנו את החיים". בתיעוד מהבית ניתן לראות שהרקטה חדרה דרך התקרה לחדר השירותים. "היא פגעה מרחק של כ-30 סנטימטר מאיתנו", שחזר יצחק.

הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני
הבית שנפגע מרקטה בגבעת אבני | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

שלומי גולדשטיין, לוחם אש מתחנת הכיבוי בטבריה המתגורר בגבעת אבני, היה מהראשונים לפעול בזירת הנפילה - וכשרץ לעבר הבית שנפגע זיהה כי מדובר בבית אחותו, בו היא מתגוררת עם בעלה וילדיהם. גולדשטיין ניתק מיד את מקורות האנרגיה והחל בסריקות בתוך הבית. כשפתח את דלת הממ"ד פגש באחותו ובני משפחתה המבוהלים, וחילץ אותם בבטחה אל מחוץ למבנה.

שלומי גולדשטיין, לוחם האש שחילץ את אחותו מהבית שנפגע בגבעת אבני
שלומי גולדשטיין, לוחם האש שחילץ את אחותו מהבית שנפגע בגבעת אבני | צילום: דוברות כב"ה צפון

"מנגנון ההצלה פועל בנו 24/7, גם כשאנחנו ביום החופשי", סיפר גולדשטיין, "לא נעים לגלות שזה ביתה של אחותי שנפגע, במיוחד לאור ההרס הרב שספג הבית. לשמחתי הם היו בטוחים ומוגנים בממ"ד".

תקיפות נרחבות בלבנון
תקיפות נרחבות בלבנון | צילום: רויטרס
עשן מתקיפות צה"ל בלבנון
עשן מתקיפות צה"ל בלבנון | צילום: רויטרס

בתוך כך, בצה"ל עדכנו כי במטחים האחרונים לגליל נורו כ-35 רקטות, וחלקן יורט. כתוצאה ממטח הרקטות לגליל התחתון נפצע גבר כבן 50 בצומת גולני. צה"ל ממשיך בתקיפות הנרחבות בלבנון - שם עדכן משרד הבריאות על "50 הרוגים וכ-300 פצועים".