בהתערבות שרים בממשלה: נדחה הדיון בעניין העצורים המנהליים

בעקבות התערבות של שורת שרים שפעלו מאחורי הקלעים, ביהמ"ש קיבל את בקשת ארגון "חוננו" ודחה את הדיון בעניין ארבעת פעילי הימין החשודים בהתפרעויות בשטחים אשר גלנט חתם על צו מעצר מנהלי נגדם

Whatsapp Image 2023 06 23 At 1
אחד הצעירים שנעצרו בעקבות הפרעות בתורמוס עייא | צילום: חוננו

בעקבות התערבות של שורת שרים בממשלה שפעלו מאחורי הקלעים, בית המשפט קיבל היום (חמישי) את בקשת ארגון "חוננו", ודחה את הדיון בעניין ארבעת פעילי הימין החשודים בהתפרעויות בשטחים. הדיון נדחה עד 9 ביולי.

כזכור, אתמול הוציא שר הביטחון יואב גלנט צווי מעצר מנהלי לארבעה מתוך חמשת החשודים בהתפרעויות המתנחלים בבנימין ובשומרון בשבוע שעבר. לפי הצו, שניים מהם ייעצרו לשישה חודשים, בעוד ששניים נוספים לארבעה חודשים.

עו"ד נתי רום מארגון "חוננו" שיתף את בימ"ש במגעים שנערכים עם בכירים בקואליציה לביטול צווי המעצר המנהליים: "החל משעת מסירת הצווים, החלו מגעים של סביבת העצורים, בשיתוף שורת גורמים בכירים בקואליציה, אל מול הגורמים הרלוונטים במערכת, למציאה ובחינת ביטול הצווים והמרתם בחלופות שונות. המגעים בראשיתם. אנו מבקשים מספר ימים דחייה של הדיון בטרם נקיים דיון לגופה של בקשה, שגם שם אם הוא יתקיים יהיו לנו טענות רבות, למיצוי המגעים. נזכיר כי בעבר כבר היה צו מעצר מנהלי שחתם שר הביטחון בנט ושמגעים דומים הביאו לביטול הצו ומציאת חלופה וייתרו את הדיון. נבקש לדחות את הדיון".

מכונית שרופה באום ספא פרעות מתנחלים
מכונית שרופה באום ספא | צילום: חדשות 13

נזכיר כי בשבוע שעבר ערכו מאות מתנחלים פעולת נקם בכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה. הפורעים הציתו רכבים ובתים בכפר, ופצעו מספר פלסטינים, במחאה על הפיגוע שהתרחש בכניסה לעלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו המתנחלים הולכים ברחובות הכפר ללא נוכחות של צבא או משטרה במקום ומציתים רכבים ובתים של תושבי המקום.

שריפה שפרצה כתוצאה מפרעות המתנחלים ליד הכפר קוסרה הסמוך לשכם
שריפה שפרצה כתוצאה מפרעות המתנחלים ליד הכפר קוסרה הסמוך לשכם | צילום: פלאש 90

אתמול שיגר הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר חריף לממשלה במהלך נאומו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, כאשר התייחס לאירועי הטרור הלאומני של יהודים כלפי פלסטינים שהלכו והתגברו בתקופה האחרונה - ובעיקר לאחר הפיגוע בעלי. הרמטכ"ל אמר כי "קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד - אינו יכול להיות קצין".

בדיון שזימן ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע בנושא, השר גלנט אמר כי "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויבים שלנו". ציטוטים מתוך הדיון מראים על הפערים הגדולים בתוך הממשלה בין השרים השונים ובעיקר בין חלק מהשרים למערכת הביטחון. בן גביר אמר כי "מי שנרצחים פה הם המתיישבים, הטרור שצריך לכסח הוא בג'נין, לא בעטרת. השיא הוא שיחת ההתנצלות היום לרשות הפלסטינית. מחבל מורשע שישב עשור בכלא ואנחנו מתקשרים ללטף אותו?".