סגנו של נסראללה מאיים: "נכנסנו לשלב חדש במלחמה"

ברקע הרחבת הירי לחיפה והמטחים הכבדים לצפון, סמפכ"ל חיזבאללה נעים קאסם שיגר איום ישיר על ישראל במהלך הלווייתו בדאחייה של איבראהים עקיל, ואמר: "לא נקבע את אופן התגובה, זהו 'קרב החשבון הפתוח'. חזרנו חזקים יותר - ושדה הקרב יראה זאת". על המלחמה בעזה: "חזית הסיוע הלבנונית תימשך עד שתיפסק התוקפנות ברצועה"

זמן צפייה: 03:28

ברקע המטחים הכבדים לצפון - והרחבת טווח הירי ליישובים המרוחקים מהגבול: נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שיגר היום (ראשון) איום ישיר על ישראל בזמן הלווייתו של איבראהים עקיל בלבנון, שחוסל ביום שישי בתקיפה ישראלית בביירות: "לא נקבע את אופן התגובה על התוקפנות. אנחנו נכנסים לשלב חדש, ששמו 'קרב החשבון הפתוח'. חזרנו חזקים יותר - ושדה הקרב יראה זאת".

"חזית הסיוע הלבנונית תימשך עד אשר תיפסק התוקפנות על רצועת עזה", הוסיף סגנו של נסראללה. "תושבי הצפון בישראל לא יחזרו לבתיהם, עקירתם תימשך. התמיכה בעזה תתרחב ותוסיף למשבר של ישראל. הכלכלה שלכם תקרוס ולא תשיגו את המטרות שלכם".

איבראהים עקיל והבניין ההרוס בדאחייה
אברהים עקיל והבניין ההרוס בדאחייה | צילום: רויטרס

אתמול, מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות בצפון, ואמר להם כי "פגענו משמעותית בחיזבאללה ואנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה". כמו כן, לפני שארגון הטרור החל במטחים הרבים והרחיב את טווח השיגורים, אלוף גורדין אמר: "אנחנו בנקודת שינוי, לצד משימת ההגנה אנחנו במוכנות גבוהה לתוכניות ההתקפה הנוספות על חיזבאללה".

מצה"ל נמסר כי "במסגרת הפגישה התקיים שיח עם ראשי הרשויות בו הוצגו עיקרי הערכת המצב עד כה ותהליכי ההיערכות לקראת הרחבת הלחימה בגזרה. כמו כן, בימים האחרונים מפקדים בפיקוד הצפון קיימו שיח ודיונים אודות תמונת המצב העדכנית יחד עם ראשי הרשויות, רבש"צים וחברי כיתות הכוננות ביישובי הצפון. בנוסף, בוצעו אימונים מקיפים ביישובי קו המגע תוך העלאת המוכנות של כיתות הכוננות אשר פועלים בשיתוף פעולה עם צה"ל ומהווים חלק בלתי נפרד משמירה על ביטחון היישובים.

מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין עם ראשי הרשויות בצפון
מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין עם ראשי הרשויות בצפון | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב הביטחוני וההסלמה בגבול הצפוני, ואמר: "בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין". נתניהו המשיך: "אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא להסלמה מול ארגון הטרור: "חיזבאללה התחיל לחוש חלק מהיכולות של צבא ההגנה לישראל, ויש שם כבר תחושה מאוד קשה של נרדפות ואנחנו רואים את התוצאות. המהלכים האלה יימשכו עד שנגיע למצב שבו אנחנו מחזירים בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם –זה היעד, זו המשימה, ואנחנו נפעיל את כל מה שצריך על מנת לעמוד בה".

זירת פגיעת הרקטה בקריית ביאליק
זירת פגיעת הרקטה בקריית ביאליק | צילום: רויטרס
יירוטים בגבול הצפון
יירוטים בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

כאמור, אזעקות הופעלו הלילה החל מסביבות השעה 1:10 ביישובים רבים בצפון המרוחקים מהגבול, בהם עפולה, יקנעם, נצרת, נוף הגליל ויישובים נוספים בגליל ובעמק יזרעאל, כאשר מטח של כ-10 רקטות שוגר מלבנון. רובן יורטו, אך זוהו נפילות, וגבר כבן 60 נפצע קל מפגיעת רסיס מיירט בנצרת.

בשעות הבוקר המוקדמות התרחב הירי גם לאזור חיפה והקריות, ויותר מ-150 רקטות נורו מלבנון. שלושה בני אדם נפצעו בעקבות פגיעה ישירה בקריית ביאליק, בהם גבר כבן 70 במצב בינוני, וכן גבר כבן 70 ונערה בת 16 שנפצעו באורח קל. חיל האוויר מגיב כל העת בתקיפת יעדי ארגון הטרור בלבנון, ומשרד הבריאות הודיע לבתי החולים בצפון להעביר את עבודתם למרחבים מוגנים.