דיווח סעודי: מטרת התקיפה בסוריה בשישי - חומרים איראניים רגישים

ערוץ אל-חדת' הסעודי פירסם כי על פי מקורות התקיפה המיוחסת לישראל בסוף השבוע האחרון פגעה במחסנים המשמשים לאחסון ולהעברת חומרים רגישים ללבנון, ומשמשים את יחידה 4400 של משמרות המהפכה

תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (ארכיון)

ערוץ אל-חדת' הסעודי פירסם היום (ראשון) כי על פי מקורות, התקיפה המיוחסת לישראל ביום שישי בערב באיזור דמשק פגעה במחסנים המשמשים לאחסון ולהעברת חומרים רגישים ללבנון. עוד ציינו המקורות כי המחסנים בהם פגעה ישראל משמשים את יחידה מספר 4400 (במשמרות המהפכה – ל.א.) האחראית על העברת נשק לאירגון הטרור חיזבאללה והמקורות טענו כי העומד בראש יחידה 4400, אשר פועלת מזה מספר שנים, נקרא חאג' פאדי.

בנוסף, המקורות הדגישו כי יחידה זו החלה בחודשים האחרונים להבריח נשק מסוכן לחיזבאללה בשיתוף פעולה עם כוח קודס של משמרות המהפכה – נשק מסוכן המועבר לחיזבאללה בכסות של ציוד הומניטארי. עוד הבהירו המקורות כי ישראל תקפה על אדמת סוריה מספר פעמים בשנים האחרונות מטרות הקשורות ליחידה 4400.

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה, ארכיון | צילום: דובר צה''ל

כאמור, ביום שישי אחרון דווח בסוריה על התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי, לראשונה מזה מעל לחודש, כאשר התקיפה האחרונה המיוחסת לצה"ל, לפי פרסומים זרים, אירעה אי אז ב-16 בספטמבר במהלכה נהרגו 5 חיילים סורים. סוכנות הידיעות המקומית דיווחה ביום שישי בשעות הלילה נשמעו פיצוצים נשמעו בשמי הבירה דמשק, כמו גם בנמל התעופה הבינלאומי שבעיר ובגבול סוריה-לבנון.

מיד לאחר התקיפה, מקור צבאי סורי בכיר אמר לסוכנות הידיעות המקומית לקראת השעה 23:03, "האויב הישראלי ביצע תקיפה באמצעות טילים ששוגרו מצפון מזרח אגם טבריה (הכנרת), וכוונו לכמה אזורים בבירה דמשק". לטענתו, כוחות ההגנה האווירים הסוריים הצליחו ליירט את מרבית הטילים ששוגרו לעבר המדינה, וכי "נגרם נזק לרכוש בלבד".