דיווח: מפקד יחידת 8200 חשף בטעות את זהותו באינטרנט

לפי עיתון "הגרדיאן" הבריטי, שמו של הקצין בדרגת תת-אלוף הוא יוסי שריאל, וזהותו נחשפה בגלל פרצת אבטחה באתר אמזון, בו פרסם למכירה את ספרו שיצא לאור בשנת 2021 תחת השם YS. דובר צה"ל מסר לעיתון כי כתובת המייל שהובילה לפרטיו של הקצין, אינה מכילה את פרטיו האישיים ומיועדת רק לענייני מכירת הספר

חיל המודיעין, ארכיון
חיל המודיעין, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

עיתון "הגרדיאן" הבריטי דיווח היום (שישי) כי מפקד יחידת 8200, ששמו אמור להיות חסוי, חשף בטעות את זהותו בעקבות פרצת אבטחה באתר אמזון, שם פרסם למכירה את ספרו. לפי הדיווח, שמו של המפקד הבכיר הוא יוסי שריאל. הספר שפורסם, יצא לאור בשנת 2021 תחת השם YS, ומציג את נקודת מבטו על בינה מלאכותית ועל נושאים טכנולוגיים נוספים.

מדובר צה"ל נמסר כי "הספר המדובר פורסם לפני מספר שנים והכתובת המוזכרת בו אינה משמשת את הקצין באופן אישי ולא נעשה בה שימוש בעבר. עם זאת, חשיפת פרטיו האישיים של הקצין הינה תקלה. הנושא יבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

פעילות היחידה המבצעית של 8200 (ארכיון)
פעילות היחידה המבצעית של 8200 (ארכיון) | צילום: משה שי, פלאש 90

יחידה 8200 היא יחידה לאיסוף מודיעין אותות ופענוח צפנים, השייכת לאגף המודיעין של צה"ל. על-פי רבים נחשבת היחידה לאחת מהיחידות הטכנולוגיות הטובות בעולם, וליחידה הגדולה ביותר מבין יחידות צה"ל. מפקדה הוא קצין בדרגת תת-אלוף.