שליחות קטלנית: הזרועות האיראניות שמאיימות על ישראל

מחיזבאללה בלבנון, דרך הזרוע הצבאית האיראנית בסוריה, בסיסי הקבלן האיראניים בסוריה ועד החות'ים בתימן: כל הדרכים מובילות לטהרן - שעומדת מאחורי האיומים נגד ישראל בכל הגזרות

זמן צפייה: 02:06

מי שעומדת מאחורי האיומים מלבנון, ועכשיו גם מתימן, היא כמובן איראן. לכולם כבר ברור שהמלחמה שמתנהלת בעזה היא לא רק של ישראל מול עזה, זו מלחמה גדולה יותר - כשהמובילה היא איראן. אמנם הטילים לא נורים על ישראל מטהרן, אבל יש להבין מי כן מאתגר אותה: הסוכן הראשי בגבול לבנון – חיזבאללה. לנסראללה כ-200 אלף טילים, בין היתר היתר כאלה שיכולים להגיע לטווח של עד 700 קילומטרים וכ-100 אלף לוחמים מכל העולם שהתרכזו בגבול הצפוני ומחכים ליום פקודה.

בסוריה - האיראנים שולטים מאז נפילת משטר אסד ומלחמת האזרחים. הזרוע הצבאית בנתה בסוריה בסיסים שבהם 60 אלף לוחמים איראנים, שמחזיקים בטילים בליסטיים שיכולים להגיע גם עד אילת. גם הם רק מחכים לפקודה שתגיע. גם בעיראק יש בסיסי קבלן איראניים, שם מפקד כוח קודס, זרוע הטרור של איראן, באופן ישיר על המתרחש. האיראנים מחזיקים שם ב-200 אלף לוחמים עם אלפי טילים בליסטיים בעלי טווח של 1,500 קילומטרים.

מי שיחליט מה יקרה ביום פקודה הוא לא הצבא העיראקי, אלא המיליציות השיעיות, הקבלניות של איראן. הן אלה שמנהלות את המדינה, הורסות ומחריבות אותה - העיקר שתהיה חזית נגד ישראל.

השלוחה האיראנית מדרום: האם בישראל צריכים לחשוש מהחות'ים בתימן?
השלוחה האיראנית מדרום: החות'ים בתימן | צילום: רויטרס

השלוחה האחרונה שמטרידה את ישראל היא החות'ים: שבטים תימניים שחומשו על-ידי איראן בכמויות ענק של נשק בדמות אלפי טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט שיכולים להגיע לטווחים של 2,000 קילומטרים - כמו הטיל שנורה היום (שלישי) לעבר אילת, ויורט. איראן רואה בתימן יתרון משום שהיא מדינה מפורקת ואיש לא שולט בה. האיראנים יודעים לנצל טוב מאוד את המצב של מדינות ערב המפורקות, שרק מחכות לחימוש, כסף ותהילה שמעניק לה ראש אחד בטהרן - שרוצה חזית נגד ישראל.