חשש מעימותים: דריכות בי-ם לקראת הלוויית העיתונאית שנהרגה בג'נין

אחרי שגופתה של שירין אבו עאקלה הועברה לירושלים בתום טקס שנערך במוקטעה ברמאללה בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יתקיים מחר טקס ההלוויה. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת האירוע, בצל אפשרות לעימותים וכן בצל גל הטרור בשבועות האחרונים

זמן צפייה: 04:16

דריכות בירושלים לקראת הלווייתה מחר (שישי) של שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל ג'זירה שנהרגה בג'נין מוקדם יותר השבוע. גופתה של אבו עאקלה הועברה היום לירושלים לאחר טקס שנערך במוקטעה ברמאללה בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במהלך העברת הגופה לירושלים נרשמו עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל באזור מחסום קלנדיה. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת ההלוויה מחר בצל אפשרות לעימותים וכן בצל גל הטרור בשבועות האחרונים כשרק השבוע נפצע לוחם מג"ב באורח בינוני לאחר שמחבל דקר אותו. בשל ההלוויה - צפויה מחר שביתה כללית במגזר הערבי בבירה וסוחרים וחנויות יישארו סגורים.

מחאה על הרג העיתונאית בג'נין
מחאה על הרג העיתונאית בג'נין | צילום: רויטרס

Vlrxkk
העיתונאית שירין אבו עאקלה

טוני אבו עאקלה, קרוב המשפחה היחידי של שירין אבו עאקלה, אמר בריאיון בלעדי לחדשות 13 כי הוא גילה על דבר מותה בעודו שוהה בארצות הברית. "שמעתי על כך דרך כלי התקשורת", הוא סיפר - והוסיף כי קרוביה "מצפים לחקירה בינלאומית שקופה".

אבו מאזן בטקס הממלכתי לזכרה של שירין אבו עאקלה
אבו מאזן בטקס הממלכתי לזכרה של שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

שירין לא הייתה נשואה ולא היו לה ילדים. עם היוודע דבר הטרגדיה, עלה אחיה הטיסה הראשונה לישראל והגיע לבית המשפחה שבבית חנינא, בצפון ירושלים, כשהוא עדיין לא יודע כיצד היא מצאה את מותה. "ראיתי את התקרית בחדשות והייתה לי תחושה רעה מאוד", הוא אמר בכאב. "ניסיתי להתקשר והיא לא ענתה. שלחתי לה הודעות וכתבתי ששמעתי דיווחים על כך שהיא נורתה ומאושפזת, עד שגיליתי שהיא מתה".

עיתונאית לבנונית מחזיקה תמונה של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות
עיתונאית לבנונית מחזיקה תמונה של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות | צילום: רויטרס

מפגינים פלסטינים מחזיקים תמונות של שירין אבו עאקלה מול ביתה במזרח ירושלים
מפגינים פלסטינים מחזיקים תמונות של שירין אבו עאקלה מול ביתה במזרח ירושלים | צילום: רויטרס

"צה"ל והרשות הפלסטינית עדכנו אותי בפרטים בסיסיים על נסיבות מותה של שירין", הדגיש. "כמעט הכול ידוע לנו, ואפילו צה"ל שלח דיווחים לגבי מה שקרה - שהיו חיילים ישראלים שירו באותו זמן, ושהיא נפגעה".

ברמאללה נערך היום טקס האשכבה, והמשטרה החלה במעצרים של צעירים שתלו דגלי פלסטין בבית חנינא. במהלך הטקס אמר אבו מאזן: "פשע הריגתה של שירין אבו עאקלה אינו הפשע הראשון, אנו מטילים את האחריות המלאה על מותה על ישראל. פשע זה אסור שיעבור ללא עונש. סירבנו ונסרב לחקירה משותפת עם ישראל שכן אין אנו בוטחים בה, ונפנה מיד לבית הדין הבינלאומי כדי להעמיד לדין את האשמים".

ישראל ביקשה מהפלסטינים לקיים חקירה משותפת לבדיקת נסיבות מותה של אבו עאקלה, אך הבוקר מסר הבכיר הפלסטיני חוסיין א-שייח', המשמש כיום כשר לעניינים אזרחיים ברשות וכיו"ר הוועד הפועל של אש"ף, כי הפלסטינים סירבו לבקשה הישראלית.