מפקד בגדודי אל-אקצא חוסל ליד שכם, מבוקש נעצר ביריחו

כוח צה"ל ירה למוות באמיר ח'ליפה, פעיל בכיר בפת"ח, בן 24, במחנה הפליטים אל-עין הממוקם מערבית לשכם. במקביל, הותר לפרסום הבוקר כי לוחמי יחידת הגדעונים עצרו לפני שבוע ביריחו מבוקש בן 21 - שעל-פי החשד התכוון לבצע פיגוע בישראל

זמן צפייה: 03:04

אמיר ח'ליפה, מפקד בגדודי חללי אל-אקצא של פת"ח בן 24, נורה למוות בלילה (חמישי) בחילופי אש עם כוח צה"ל במחנה הפליטים אל-עין, מערבית לשכם. גדודי חללי אל-אקצא , הזרוע הצבאית של פת"ח, פרסמה הודעה שבה אושר דבר מותו של ח'ליפה.

מתחקיר ראשוני בצה"ל עלה כי במסגרת סיור שגרתי של כוח מסיירת חרוב, פתח ח'ליפה באש לעבר הלוחמים - שהשיבו בירי ופצעו אותו באורח קשה. זמן קצר לאחר מכן הוא מת מפצעיו.

הודעת גדודי חללי אל-אקצא
הודעת גדודי חללי אל-אקצא
פעילות לוחמי צה''ל בשכם. ארכיון
פעילות לוחמי צה''ל בשכם. ארכיון | צילום: דובר צה''ל

במקביל, הותר לפרסום הבוקר כי לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) סיכלו פיגוע ועצרו לפני שבוע ביריחו מבוקש בן 21 שעל-פי החשד התכוון לבצע פיגוע בישראל. הלוחמים עצרו את המבוקש בביתו, יחד עם חשודים נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308100754' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד מעצר המבוקש ביריחו' poster='' kid='1_cv4j5pfc' duration='66']

ביום ראשון חיסלו כוחות מיוחדים של ימ"מ, שב"כ וצה"ל בכפר עראבה שבצפון השומרון חוליית מחבלים ממחנה הפליטים ג'נין, שתכננה לבצע פיגוע. שלושה מחבלים נהרגו. ברכב נמצא נשק מסוג M-16 ומחסניות.