בדואי מהנגב חצה לעזה ב-2016, הצטרף לחמאס - ונעצר כשניסה לחזור

כתב אישום הוגש כנגד ג'ומעה אבו גנימה בן ה-26, תושב הפזורה הבדואית, לאחר שחצה את הגבול לרצועה לפני כ-8 שנים והצטרף לארגון הטרור. לפי כתב האישום, הוא התאמן עם מחבלי נוח'בה על התקפה על עיר וכיבוש מוצבים. אבו גנימה ניסה לחזור לארץ לאחר שבית הכלא בו שהה בעזה - בו נכלא דווקא ע"י חמאס - הופצץ ע"י צה"ל ב-7 באוקטובר

ג'ומעה אבו גנימה שחצה לשטח עזה וסייע לחמאס
ג'ומעה אבו גנימה, שחצה לשטח עזה וסייע לחמאס | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד הישראלי תושב הפזורה הבדואית בנגב ג'ומעה אבו גנימה, בן 26 מאלעאצם, בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור. אבו גנימה חצה את הגבול לעזה בשנת 2016, הצטרף לחמאס, ניסה לחזור ארצה בחודש דצמבר אשתקד - ונעצר.

לפי כתב האישום, לאחר שאבו גנימה חצה את הגבול שנת 2016.הוא פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של הארגון ולהיות שהיד. פעילי החמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום.

לאחר כשלושה חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס, הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך, נשלח אבו גנימה לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוח'בה, שם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי. במהלך שהותו ברצועה, ביצע אבו גנימה תצפיות על שטח ישראל ונפגש עם פעילי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד ישראל.

בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים - ואף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.

הפגנת תמיכה בחמאס

בשנת 2021 נכלא אבו גנימה למשך שנתיים על ידי החמאס, בשל אי עמידה במגבלות אשר הוטלו עליו. לאחר הפצצות צה"ל בסמוך לבית הכלא בו שהה ב-7 באוקטובר,שוחררו כלל האסירים. לאחר שלושה ימים בהם שהה בעזה, ניסה אבו גנימה במהלך דצמבר 2023 לחזור לישראל ונעצר על ידי כוחות הביטחון. עם מעצרו הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

לאבו גנימה מיוחסות עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור ויציאה שלא כדין.