בי"ח, אמבולנסים, מסגדים ובי"ס: כך חמאס מנצל תשתיות אזרחיות לטרור

המחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר ונתפסו ע"י כוחות הביטחון התוודו בפני חוקרי השב"כ וסיפרו כיצד חמאס מנצל בתי חולים, אמבולנסים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר. "לאל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס) יש אמבולנסים משלהם, הם דומים לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל"

זמן צפייה: 04:07

שב"כ וצה"ל חושפים הערב (רביעי) כיצד משתמש חמאס בבתי חולים, אמבולנסים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור - בין היתר, חמאס משתמש באמבולנסים לצורך העברת אמצעי לחימה ומחבלים במרחב הרצועה. בהקלטה שנחשפה על-ידי אגף המודיעין נשמע מחבל חמאס אומר: "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שאני רוצה". מצה"ל ושב"כ נמסר: "זוהי דוגמה נוספת לניצול הציני של חמאס באמצעים אזרחיים ובהסתתרותם מאחורי אוכלוסייה אזרחית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311081941' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הקלטת שיחה שחשף אגף המודיעין' poster='' kid='1_h2e4cgs0' duration='30']

בחקירות שב"כ של מחבלי חמאס מכוח הנוח'בה שלקחו חלק פעיל בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, עלה כיצד חמאס משתמש באותן תשתיות אזרחיות לשם פעילות טרור. אחד מהמחבלים סיפר: "לאל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס) יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל".

אחר אמר בחקירתו כי "בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר". באשר לשימוש בבתי חולים, ביניהם בית החולים שיפא, אמר מחבל חמאס: "רוב בכירי חמאס המדיניים והצבאיים מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בבית החולים שיפאא. הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311081943' autoplay='0' credit='תקשורת שב"כ' desc='חקירתם בשב"כ של מחבלי חמאס' poster='' kid='1_z8zq4nhv' duration='575']

כמו כן, מחבל חמאס שנחקר על ידי שב"כ התוודה גם על השימוש בבתי ספר, מקומות תפילה ומרפאות לצרכים צבאיים, ואמר: "מתחת לבתי ספר חמאס מאחסן נשקים ותחמושת", וכי "מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים".