מות הצעיר הפלסטיני: שניים נעצרו, צה"ל הכריז על שטח סגור

הובא למנוחות קוסאי מעטאן, הצעיר הפלסטיני בן ה-19 שנורה אמש למוות בכפר בורקא, בעימות עם מתנחלים מהמאחז הלא-חוקי מעוז ציון. צה"ל הכריז על המקום כ"שטח צבאי סגור". החשוד העיקרי נפצע קשה, חשוד נוסף עבד בעבר בעוצמה יהודית

זמן צפייה: 00:18

משטרת ישראל הודיעה כי שני ישראלים נעצרו לחקירה בחשד למעורבות באירוע בו נורה למוות אמש (שישי) קוסאי מעטאן, צעיר פלסטיני בן 19, בכפר בורקה הסמוך לרמאללה. חמישה נוספים עוכבו. עוד נמסר כי חקירת האירוע נמשכת. אחד העצורים - מקורב לשעבר לפוליטיקאים ממפלגת "עוצמה יהודית".

החשוד העיקרי בירי מאושפז ומורדם במצב קשה בבית החולים שערי צדק, כשהוא סובל מפגיעת ראש. מחשש לאירועים נוספים, צה"ל הכריז על המקום כעל שטח צבאי סגור. אחר הצהריים הובא למנוחות קוסאי מעטאן, סמוך לכפר בורקא ומאות השתתפו בהלוויה והניפו דגלי פת"ח.

דודתו של מעטאן אמרה כי אחיינה "רצה להגן על אדמת הכפר בורקא מפני מתנחלים". עוד טענה כי כשהגיעה המשפחה לבית החולים, נודע להם כי הוא מת מפצעיו. אמו אמרה: "הוא היה חזק ולא פחד מכלום. לקחו לי את הדבר הכי יקר; הוא שאהיד, אני גאה בו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308051349' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_of3a7jz4' duration='18']

לפי ממצאי התחקיר הראשוני, העימות החל עם הגעת מתנחלים מהמאחז הבלתי-חוקי מעוז ציון לרעות צאן סמוך לכפר בורקא. למקום הגיעו גם פלסטינים כדי להרחיקם. במקום התגלע עימות בין הצדדים שהסלים ליידוי אבנים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים - ואש מצד הישראלים לעברם. מלבד קוסאי מעטאן, שכאמור נהרג, עוד ארבעה נוספים נפצעו ורכב פלסטיני נמצא שרוף. כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בתוך כך המשטרה הפעילה רחפן באזור על מנת לסרוק את השטח.

הלווית הצעיר הפלסטיני
הלווית הצעיר הפלסטיני | צילום: רויטרס
הלווית הצעיר הפלסטיני
הלווית הצעיר הפלסטיני | צילום: רויטרס

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על האירוע: "נערי הגבעות הופכים את יו"ש לזירת קרב בין טרור של מחבלים יהודים לטרור של מחבלים ערבים. זה מסכן את ההתיישבות שרובה אזרחים שומרי חוק, מסכן את חיילינו, והפגיעה בחפים מפשע מנוגדת לכל ערך יהודי או דמוקרטי. הגיבוי שהם מקבלים מתוך הקואליציה הקיצונית בתולדות המדינה הוא פיגוע מדיני. ראש הממשלה נתניהו צריך לגנות בחומרה את האלימות הפוגעת בבטחון הלאומי, בצה"ל ובהתיישבות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308051241' autoplay='0' credit='' desc='הכניסה למאחז עוז ציון' poster='' kid='1_zwl7lii8' duration='27']

מטעם תנועת "מפקדים למען ביטחון לשראל" נמסר: "בעוד מנהיגי המתנחלים משתלחים במפקדי צה"ל, נערי הגבעות, המשוכנעים שהם מעל לחוק, היכו אמש שוב. הם מגיחים ממאחז לא חוקי, רוצחים פלסטינים וגורמים לנזקים בכפר בורקא. ‏טרור הוא טרור הוא טרור ועל הגורמים המדיניים להנחות מיידית את מערכת הבטחון לנהוג ביד קשה גם בטרור היהודי".