גלנט: "אני אחראי על מערכת הביטחון - גם באירועים הקשים"

כשבועיים אחרי פתיחת המלחמה, שר הביטחון לקח אחריות. בשיחה עם לוחמים בעוטף עזה הוא אמר: "אני אחראי על מערכת הביטחון, הייתי אחראי עליה בשבועיים האחרונים - ואני אחראי להביא אותה לניצחון". אלוף פיקוד הדרום: "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם"

זמן צפייה: 01:31

בשעה שישראל נכנסה ליומה ה-13 של המלחמה, שר הביטחון יואב גלנט סייר היום (חמישי) בעוטף עזה, ובשיחה עם לוחמים הוא אמר: "אני אחראי על מערכת הביטחון. הייתי אחראי עליה בשבועיים האחרונים - גם באירועים הקשים - ואני אחראי להביא אותה לניצחון. הקרב יהיה ממושך וקשה, אנחנו נהיה מדויקים, חדים, קטלניים - אבל יהיו מחירים. נשלם מחירים עד שנבצע את המשימה במלואה".

לדברי גלנט, "אני חוזר מתדרוכים עם המפקדים הבכירים. פגשתי גם את הלוחמים. אני רואה את הנחישות, את רוח הקרב ובעיקר את המוטיבציה העצומה לבצע את כל מה שנדרש מלוחמי צה"ל על מנת להכריע את חמאס, לחסל את תשתיותיו ולבצע את המשימות כנדרש.

"נפתחה עלינו התקפה רצחנית לפני כשבועיים", סיכם שר הביטחון], "היעד שלה היה להרוג נשים, ילדים זקנים ולקחת אנשים בשבי. היה לה יעד נוסף: להקרין את כל זה ולהרתיע את תושבי ישראל מלחיות במקום הזה כדי לערער את הביטחון שלנו".

שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמים בדרום
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמים בדרום | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, אמר היום כי "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי, טובי המפקדים והלוחמים כאן".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן מנהל את הלחימה בפיקוד הדרום
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן

השר גלנט הוא הדמות הבכירה ביותר עד כה שקיבלה אחריות לכישלון שהוביל למתקפת הפתע של חמאס על ישראל, בשעה שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא עשה זאת. מוקדם יותר השבוע קיבל ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, אחריות לכישלון המודיעיני ואמר: "כשלנו במתן התרעה למתקפה, אני נושא באחריות המלאה". יום קודם לכן גם ראש שב"כ רונן בר קיבל אחריות ואמר: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".