באורך 800 מטרים: צה"ל פשט על מפקדה תת-קרקעית של רדואן בלבנון

כוחות צה"ל איתרו מתחם תת-קרקעי באורך של 800 מטרים בדרום לבנון ששימש כמפקדה של 'כוח רדואן', בה אותרו חדרים, מטבח ואמל"ח רב - שנועדו לשרת את המחבלים ביום הפקודה במסגרת תוכנית חיזבאללה ל"כיבוש הגליל"

זמן צפייה: 07:24

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (שני) כי כוחות צה"ל המתמרנים בדרום לבנון איתרו מתחם תת-קרקעי באורך של 800 מטרים ששימש כמפקדה של 'כוח רדואן' בחיזבאללה. המפקדה מוקמה בלב שכונה אזרחית, ובמהלך הפשיטה על המתחם, הכוחות נלחמו במחבל שהתבצר בה - שחוסל על-ידי כלי טיס של חיל האוויר.

המפקדה שאותרה הכילה חדרי שהייה, מזון ומטבח ששימשו את המחבלים, כמו גם אמצעי לחימה רבים, ובהם טילי מסוקים, פגזים, אופנועים, ופירים תת-קרקעיים נוספים. מצה"ל נמסר כי כל אלו נועדו לשרת את כוח רדואן ביום הפקודה במסגרת תוכנית חיזבאללה ל"כיבוש הגליל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410141615' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מהמנהרה שאותרה בדרום לבנון' poster='' kid='1_8o31h28l' duration='133']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410141620' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד המנהרה התת-קרקעית שאותרה' poster='' kid='1_4by8bci5' duration='44']

צה"ל חיזבאללה תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון
תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל
צה"ל חיזבאללה תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון
תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל
צה"ל חיזבאללה תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון
תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

"לוחמי צוות הקרב החטיבתי 'הזקן' (8) בפיקוד אוגדה 91 איתרו את המתחם התת-קרקעי בשיתוף לוחמי יחידת יהל"ם, כחלק מהפעילות הקרקעית הממוקדת בדרום לבנון", נמסר מהצבא, "כוחות החטיבה מחסלים מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים, מאתרים אמצעי לחימה ומשמידים תשתיות טרור של חיזבאללה מעל ומתחת הקרקע. הכוחות ממשיכים בפעילות במרחב ובחקר התוואי שאותר".

חיזבאללה כוחות צה"ל במנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון
כוחות צה"ל במנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל
צה"ל חיזבאללה אמל"ח שאותר במנהרה בדרום לבנון
אמל"ח שאותר במנהרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

אתמול, שר הביטחון יואב גלנט הגיע לגבול הצפון, שם קיים תצפית והערכת מצב עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר. בשיחה עם מפקדי ולוחמי המילואים, הוא אמר: "כל קו הכפרים הראשון בדרום לבנון הוא יעד של חיזבאללה - יעד צבאי ומוצב תת-קרקעי עם הרבה מאוד מנהרות ואמל"ח, בהם מאות טילי RPG, מקלעים וטילי נ"ט. את כל אלה צה"ל משמיד עכשיו, יעד אחר יעד, מתחת ומעל לאדמה".

"הנחיתי את כוחות צה"ל, מהמטה הכללי ומטה, שכל מקום כזה יושמד ושלא נאפשר את חזרתם של המחבלים למקומות האלו. זה הדבר החיוני על מנת לשמור את ביטחונם של תושבי הצפון. הפעולה של צה"ל היא עוצמתית וחזקה מאוד. אנחנו פועלים בכל עומק השטח - השמדנו תשתיות בביירות, בבקאע ובכל רוחב לבנון, ועכשיו בקו המגע. אנחנו נמשיך את הפעולה הזאת עד שנגיע להישג המבצעי הנדרש", הוסיף שר הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון
שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנוסף, גם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, וראש אגף המודיעין אלוף שלומי בינדר קיימו אתמול הערכת מצב בדרום לבנון. נמסר כי במהלך הערכת המצב המפקדים הדגישו את פעילות צה"ל בהתקפה ליצירת הביטחון להחזרת תושבי הצפון לבתיהם. המפקדים אישרו תוכניות להמשך ותדרכו את הכוחות להמשך הלחימה. הכוחות בשטח הציגו את אמצעי הלחימה שאותרו בתשתית תת-קרקעית של חיזבאללה במרחב. כמו כן, ציינו את החשיבות בהנגשת המודיעין ישירות אל הלוחם בקצה, וכן את הצורך בהמשך פעילות התקפית כנגד ארגון הטרור חיזבאללה.