אחרי יותר מעשור: אבו מאזן הגיע לביקור בג'נין

לאחר סיומו של מבצע "בית וגן" בג'נין, הגיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לביקור בעיר ובמחנה הפליטים, על אף המתיחות בין הרשות לתושבים. הוא אמר: "הרשות הפלסטינית אתכם, ירושלים המזרחית היא בירת המדינה הפלסטינית"

זמן צפייה: 03:26

אחרי סיומו של מבצע "בית וגן" בג'נין, ולאחר יותר מעשור שלא הגיע לעיר בצפון השומרון - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיע היום (רביעי) לביקור בעיר ובמחנה הפליטים. במסגרת ביקורו, נאם יו"ר הרשות ואמר: "באתי לכאן היום לפקח על הבנייה מחדש של מחנה הפליטים. הרשות הפלסטינית אתכם, ירושלים המזרחית היא בירת המדינה הפלסטינית, לא אבו דיס. אנו אתכם עד שחרור כל האדמות ויציאת הישראלים מהם". בתשובה לכך ענה ההמון: "לירושלים צועדים מיליוני שהידים". הוא הוסיף: "תחי פלסטין נקייה מהכיבוש. אנו אומרים להם (לישראלים) - הסתלקו מפה; עופו מאיתנו".

אבו מאזן בטקס בכיכר השהידים שבג'נין
אבו מאזן בטקס בג'נין
אבו מאזן בטקס בג'נין
אבו מאזן בטקס בג'נין | צילום: רויטרס

בתוך כך, ימים ספורים בלבד לאחר מבצע בית וגן הגיעה לביקור בג'נין משלחת של 30 דיפלומטיים בראשות הנציג של איחוד האירופי לרשות הפלסטינית סוון קוהן פון-בורגסדורף שאמר: "יש ללחוץ על ישראל להביא להפסקת הסכסוך, המבצע היה מהלך כואב שמהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ערוכים בכניסה למ״פ ג׳נין ממתינים ליור הרשפ
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ערוכים בכניסה למ״פ ג׳נין ממתינים ליור הרשפ

לפני כן, סגנו של אבו מאזן, מחמוד אל- עאלול הגיע לביקור בג'נין לאחר סיומו של המבצע, אך התקבל בשריקות בוז ואמירות בגנותו, לאור המצב המתוח בין מחנה הפליטים בג'נין לרשות הפלסטינית.