אחרי מקרי ההתאבדויות: יוקם צוות לבחינת הליכי ההכרה בהלומי קרב

משרד הביטחון הודיע כי "על רקע המאמצים לשיפור הטיפול והשירות לנכי צה"ל, בדגש על מתמודדים עם פוסט טראומה ולנוכח אירועי אובדנות מצערים שאירעו בתקופה האחרונה מצד מבקשי הכרה, משרד הביטחון מקים צוות מקצועי לבחינת הליכי ההכרה של בקשות בתחום הנפש והראש"

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1

על רקע צבר מקרי ההתאבדויות באחרונה בקרב לוחמים לשעבר שמתמודדים עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), הודיע הערב (שבת) משרד הביטחון כי הוא מקים צוות מקצועי לבחינת הליכי ההכרה.

"על רקע המאמצים לשיפור הטיפול והשירות לנכי צה"ל, בדגש על מתמודדים עם פוסט טראומה ולנוכח אירועי אובדנות מצערים שאירעו בתקופה האחרונה מצד מבקשי הכרה, משרד הביטחון מקים צוות מקצועי לבחינת הליכי ההכרה של בקשות בתחום הנפש והראש", נמסר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0908232024' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הלומי הקרב שמתריעים: "עלולים להיות בר כלף הבא"' poster='' kid='1_b7jom4rr' duration='264']

עוד נאמר כי בראש הצוות יעמוד אלוף (מיל') איציק תורג'מן ויהיו חברים בו סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד הביטחון, איתמר גרף, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, הפסיכיאטר פרופ' אייל פרוכטר, מר חגי רזניק ועובדת סוציאלית בכירה.

"הצוות יבחן את הליכי הטיפול בבקשות ההכרה של בר כלף ואור דוניו ז"ל, ויגבש תכנית עבודה אופרטיבית וממוקדת לשיפור השירות והטיפול במבקשי הכרה על רקע פגיעות ראש ונפש", נמסר ממשרד הביטחון. "הצוות יגיש את המלצותיו במהלך חודש ספטמבר".

Screenshot 2023 08 04 172517
איציק סעידיאן בהלווייתו של בר כלף | צילום: חדשות 13

בתחילת החודש מת מפצעיו בר כלף (33), שהצית את עצמו בנתניה לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל. כלף, שלחם במבצע "צוק איתן" בשנת 2014, לא קיבל הכרה מאגף השיקום במשרד הביטחון, שקבע כי הוא מתמודד עם מחלת נפש שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. כלף פונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב אנוש וסובל מכוויות בכל חלקי גופו. כעבור יומיים נקבע מותו. ימים ספורים לאחר מכן שם קץ לחייו אור דוניו, לשעבר לוחם בחטיבת כפיר, שהתמודד גם כן עם פוסט טראומה ולא הוכר על-ידי אגף השיקום.