דיווח: סינוואר חי - ויצר לאחרונה קשר עם גורמים קטרים

לאחר חודשים בהם נחשב "מנותק קשר", ברשת הסעודית "אלערביה" דווח כי מנהיג חמאס יצר קשר עם גומרים בקטר בימים האחרונים. זאת, לאחר שבישראל לא היה ברור האם הוא חוסל בתקיפה ישראלית ברצועה

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר | צילום: עבד ר'חים ח'טיב, פלאש 90

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, מאדריכלי הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, יצר קשר עם קטר בימים האחרונים לאחר נתק ארוך, כך דווח הערב (ראשון) ברשת הסעודית "אלערביה". זאת לאחר שבישראל לא היה ברור האם הוא חוסל בתקיפה ישראלית.

במקביל דווח בדיילי מייל הערב כי "סינוואר סוחב עימו תיק מלא במטעני נפץ ומקיף את עצמו עם 20 חטופים ישראלים". לפי הדיווח, לישראל היו מספר הזדמנויות לחסל את מנהיג חמאס אך זה לא קרה בחשש מפגיעה בחטופים.

הסברה על כך שסינוואר נפגע בתקיפות צה"ל בעזה החלה בישראל לאחר שבמשך זמן רב הוא היה "מנותק קשר", ולא הגיב לשום מסרים שהועברו אליו מגורמים שונים בעניין המגעים לעסקה להשבת החטופים והפסקת אש ברצועה.

תיעוד: מנהיג חמאס יחיא סינוואר, מנהרה, רצועת עזה, חרבות ברזל
תיעוד: יחיא סינוואר במנהרה | צילום: דובר צה"ל
יחיא סינוואר ואסמאעיל הנייה
יחיא סינוואר ואסמאעיל הנייה | צילום: עבד ראחים ח'טיב, פלאש 90

בסוף חודש יולי הודיע חמאס כי מינה את סינוואר לראש הלשכה המדינית של הארגון לאחר שאסמאעיל הנייה חוסל בטהרן, בתקיפה שמיוחסת לישראל. הנייה חוסל לאחר שהשתתף בטקס השבעת נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן. יממה אחרי החיסול בלב טהרן, דובר צה"ל הודיע באופן רשמי על חיסולו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, בתקיפה שבוצעה בח'אן יונס כשלושה שבועות לפני כן.