חקירת שב"כ: חמאס היה מעורב בהברחת האמל"ח בגבול הרצועה

על פי ממצאי החקירה, הברחת האמל"ח בכרם שלום שבגבול רצועת עזה שבוצעה בתחילת החודש, נעשתה בהכוונת חמאס מתוך הרצועה. בודקים של משרד הביטחון במעבר הגבול גילו בתוך משטח של ביגוד הוטמן חומר נפץ וכן 10 נפצים. שלושה פלסטינים זוהו כחשודים למעורבות בהברחה

אמל"ח בלתי חוקי שנתפס במחוז הצפון
אמל"ח בלתי חוקי (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

חקירת שב"כ גילתה כי הברחת האמל"ח בכרם שלום שבגבול רצועת עזה בתחילת החודש, בוצעה בהכוונת חמאס מתוך הרצועה, כך נודע היום (רביעי) לחדשות 13.

במהלך בידוק סחורות במעבר כרם שלום בתאריך 4 בספטמבר, הבודקים הביטחוניים של משרד הביטחון, גילו כי בתוך משטח של ביגוד הוטמן חומר נפץ, וכן 10 נפצים. בעקבות כך בוצעה חקירה של שב״כ בשיתוף כוחות ביטחון נוספים לאיתור הגורמים המעורבים בכך. אם חומר הנפץ היה מגיע לישראל, על פי החשש הוא היה עלול לאפשר מימוש של פיגועי תופת.

במסגרת התחקור עלה עוד כי המשטח נשלח על ידי חברת שינוע מרצועת עזה בשם "אלקדסיה" אשר מעבירה בשגרה סחורות מרצועת עזה עד למעבר כרם שלום. כמו כן, זוהתה מעורבותה של תושבת רצועת עזה בשם מי מנצור בקשר לשילוח הסחורה למעבר, וזוהו מעורבים נוספים בהברחת חומרי הנפץ: ערפאת נתשה מחברון ומחמד אבו עווד משכם, אשר גורשו לרצועת עזה במסגרת עסקת שחרור אסירים. עוד נמצא כי קשרים אלה מצביעים על מעורבות של 'מטה הגדה' של חמאס בהברחה.

Screenshot 2023 09 20 131211
ערפאת נתשה ומחמד אבו עווד, החשודים בניסיון ההברחה לרצועת עזה | צילום: תקשורת שב''כ

גורם ביטחוני מסר כי "הניצול הציני של גורמי חמאס בציר העברת הסחורות מרצועת עזה פוגעת באופן ישיר במרקם החיים הסדיר של תושבי רצועת עזה ואזור יהודה ושומרון. אותם אזרחים הם אלה אשר משלמים את המחיר הכבד והמיידי של סגירת המעבר, הפגיעה הכלכלית הכרוכה בכך והחמרת מתן האישורים לסחורות עתידיות. כוחות הביטחון ימשיכו בבידוק המחמיר לאיתור כל ניסיון פגיעה בביטחונה של ישראל".

בתקרית נוספת שאירעה לפני כשבוע, נחשף ניסיון הברחה של 16 טון של חומר רקטי בשקי גבס בנמל אשדוד. בודקי המכס בנמל עיכבו לבדיקה 2 מכולות במשקל של 54 טון שנשלחו מטורקיה לרצועת עזה והיו אמורות להכיל גבס. בדיקת מעבדה אישרה את החשד: בין השקים הסתתרו טונות של אמוניום כלוריד, חומר המשמש את ארגוני הטרור לייצר את הרקטות המשוגרות לכיוון ישראל.