אסון ביחידה המובחרת: רב"ט הלל נחמיה אופן התמוטט ומת באימון

רב-טוראי הלל נחמיה אופן, בן 20 מכרמי צור, לוחם בחיל ההנדסה התמוטט ומת במהלך תרגיל בשטחי האש של מתקן אדם במרכז הארץ, סמוך לנחשונים. כוחות רפואה ביצעו בו פעולות החייאה - אך נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה. מפקד זרוע היבשה הורה על עוצר אימונים

זמן צפייה: 02:28

הותר לפרסום: רב-טוראי הלל נחמיה אופן, בן 20 מכרמי צור, לוחם ביחידת ההנדסה יהל"ם התמוטט ומת הבוקר (שני) במהלך תרגיל לילה בשטחי האש של מתקן אדם, סמוך לנחשונים. כוחות רפואה ביצעו בו פעולות החייאה - אך נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו.

מדובר צה"ל נמסר כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בעקבות האירוע הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על עוצר אימונים שיימשך עד יום רביעי ב-05:00. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". הלל נחמיה אופן הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות. הוא שירת כשבעה חודשים בצה"ל.

במסגרת האימון נדרש הלוחם לזחול לאורך כמה מאות מטרים. הוא סטה ממסלול הזחילה, ומפקדו החל לחפש אותו ומצא אותו שוכב ולא מגיב. למקום הוזעק פראמדיק שהעניק לו טיפול ראשוני. זמן קצר לאחר מכן הגיעו למקום גם פראמדיק של מד"א וצוות רפואה של יחידת 669 - שקבע את מותו.

לוחמים ביחידת יהל''ם. ארכיון
לוחמים ביחידת יהל''ם. ארכיון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הלל התגייס לצה"ל, כאמור, לפני שבעה חודשים, וסיים את הטירונות לפני שלושה שבועות. לאחר מכן הוא החל במסלול של אימון מתקדם. גורמים בצבא אמרו כי לא ידוע על בעיות רפואיות קודמות שמהן סבל.

יצוין כי בסוף השבוע הוכרז בצה"ל עוצר אימונים בשל עומס החום הכבד, שהיה בתוקף עד אמש ב-22:00. התרגיל החל בחצות, לאחר שנקבע כי עומס החום מאפשר זאת. מתחקיר ראשוני עלה כי הלוחם התמוטט בין 04:00 ל-05:00 וטרם נקבעה סיבת המוות.

אמבולנס צבאי. ארכיון
אמבולנס צבאי. ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במועצה אזורית גוש עציון פרסמו הודעה: "קיבלנו בתדהמה את האסון שפקד את משפחת אופן על מותו של הלל ז"ל. הלל התגייס ליחידה מובחרת כדי לתרום למדינה. הוא היה בן למשפחה שורשית בגוש עציון, ומשפחתו היא ממייסדי ישיבת הר עציון. בשם המועצה כולה אנו שולחים תנחומים עמוקים למשפחה ועצובים מאוד יחד איתם על האסון הכבד. צוותי החירום במועצה מלווים בשעה קשה זו את המשפחה".