"חשד לאירוע חריג, אך לא מאוד": ההתרעה לכוחות בשבת השחורה

לחדשות 13 נודע כי בפיקוד הדרום ובאוגדת עזה התקיימו שתי הערכות מצב - כחצי שעה לפני מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. ההערכה בפיקוד הדרום הייתה כי קיים חשד לאירוע חריג, אך לא "חריג מאוד". בנוסף, אחד המפקדים בגזרה חשש מירי צלפים - והנחה את החיילים: "אל תסעו סמוך לגדר הגבול"

זמן צפייה: 03:57

אחרי הפרסום בחדשות 13 אודות ההתרעה המוקדמת שהגיעה אל כוחות גולני על הגדר, כחצי שעה לפני מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, הערב (שבת) פורסמו במהדורת השבת פרטים נוספים, מהם עולה כי בפיקוד הדרום ובאוגדת עזה התקיימו שתי הערכות מצב כחצי שעה לפני המתקפה - וההערכה הייתה כי קיים חשד לאירוע חריג, אך לא "חריג מאוד".

אחד המפקדים בגזרה הביע חשש מירי צלפים והנחה את החיילים: "לא לנסוע סמוך לגדר הגבול". אמש, כזכור, פורסם בחדשות 13 כי כחצי שעה לפני פרוץ מתקפת הפתע של חמאס קיבלו לוחמי גולני הוראה שלא להגיע לכביש בורמה, ציר הגישה הצמוד לגבול. הם סיפרו כי לא הבינו מה משמעות ההתרעה וכי לא הסבירו להם את הסיבה להוראה, וכעבור זמן קצר הגיעו המחבלים דרך ציר זה לישראל.

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלים פורצים את גדר הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

כשעה לפני פרוץ מתקפת הפתע התקיימו שתי הערכות מצב - אחת בפיקוד הדרום והשנייה באוגדת עזה, בעקבות חשד לאירוע חריג ותנועות חשודות ברצועה. בסוף הערכות המצב הוחלט לקיים הערכת מצב נוספת בהמשך הבוקר, והכוחות בשטח לא עודכנו, אך אחד המפקדים בגזרה שנחשף למידע וחשש שמא מדובר בירי צליפה או נ"ט החליט שלא לקחת סיכונים, והנחה את הכוחות שלא לנסוע על הציר הסמוך לגבול.