ראש המוסד לשרי הקבינט: "לבנות בשבי אין זמן"

ראש המוסד דדי ברנע אמר אמש לשרים בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני, ברקע המגעים לעסקה, כי "לבנות בשבי אין זמן להמתין לשינויים במתווה הנדון". השרות גמליאל ורגב תמכו בדברים. דיווח: משלחת ישראלית הגיעה לקהיר

רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש המוסד דדי ברנע אמר אתמול (שלישי) בדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני, ברקע המגעים לעסקה ופרסום תמונות התצפיתניות שנחטפו - כי "לבנות בשבי אין זמן להמתין לשינויים במתווה הנדון". השרות גילה גמליאל ומירי רגב תמכו בדברי ברנע. גמליאל אמרה: "נשים יכולות ללדת בתקופת זמן של תשעה חודשים. זה אסון".

בתוך כך, ב-AP דווח כי משלחת ישראלית הגיעה לקהיר. בתוך כך, הקואליציה סיכלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר.

רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהר הרצל
רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהר הרצל

אתמול, בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למבצע צוק איתן, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי "בזכות הלחץ הצבאי נוצר כעת חלון הזדמנויות מוגבל להשיב את החטופים לביתם. זו הזדמנות בת חלוף. למדינת ישראל יש חוב ערכי, מוסרי ולאומי להשבת החטופות והחטופים לביתם. לצה"ל ולגופי הביטחון הנוספים יש את היכולת וחופש הפעולה המלא לשוב לפעולה צבאית עצימה בהמשך ככל שיידרש, בכל מקום ובכל זמן. מערכת הביטחון על כל מרכיביה מביאה בחשבון את מכלול השיקולים. הלחץ הצבאי משפיע. בשלו התנאים לעסקה".

קודם לכם נשא דברים ראש הממשלה נתניהו - וברקע צעקות מהקהל אמר: "הטבח המפלצתי ב-7 באוקטובר טרף את הקלפים ומחייב תפיסה אופרטיבית שונה בתכלית, שלוקחת בחשבון את הניסיון של איראן לחנוק אותנו בטבעת טרור. אנחנו בעיצומה של מערכה ענקית על קיומנו. מצד אחד, המשטר באיראן שמאיים להשמיד אותנו כצעד לקראת השתלטותו על המזרח התיכון – שממנו יוכל לאיים על העולם כולו. מנגד, ישראל הדמוקרטית והחופשית שנחושה להגן על הבית. אין לנו שום כוונה להפסיד בעימות הזה. נמשיך להדוף את ניסיונות הפגיעה בנו מצד איראן וגרורותיה. נוסיף להכות בעוצמה חסרת פשרות בקמים עלינו לכלותינו. נבוא חשבון עם מבצעי מתקפת הטרור – עד האחרון שבהם – ונמוטט את שלטון הרשע של חמאס ונחזיר את כל חטופינו הביתה. חמאס בלחץ".

מחוץ למקום מחו בני משפחת גולדין. לאה גולדין, אמו של סגן הדר, כתבה בפוסט בפייסבוק: "צוק איתן לא נגמר עד שלא מחזירים את אורון והדר". שמחה גולדין, אביו, הוסיף: "עד שלא מביאים את הדר אנחנו לא יכולים להיכנס לטקס. מה שהתחיל בצוק איתן המשיך בשמחת תורה והוא ממשיך עד היום". איילת, אחותו של הדר, צעקה לעבר נתניהו: "תסתכל לי בעיניים. הדר שלי הוא סמל ההפקרה והכישלון".